Tjeeenare alla skoteråkare!
Har åkt nytro xtx med mcx 270-kitt en säsong men lessnade på chassit. Farsan min köpte en XF1100 turbo förra året med HiJacker 2.0 och mycket annat mumsigt, ska väl vara runt 260 häst enligt leverantör. Efter att ha kört den lite i skogen med blandad terräng så insåg jag att det chassiet knäpper nytron på fingrarna rätt rejält. Därför blev valet enkelt när jag klev in hos skoterhandlaren på skoterns dag och han hade en inne med mcx-kitt för bra slant!
Ja det va bakgrunden..
I min ska det vara ca 220 hästar och jag tror säkert att det rör på sig MEN jag vill ha en brutal släde som rör sig som nytron (se länk) -> https://www.youtube.com/watch?v=WQxNw3v8u7k
Har kikat runt lite och sett att Turbo Dynamics på andra sidan pölen erbjuder mappningar som verkar beprövade. Dom har tom. en mapp på 270 häst för 91 oktan, kör man den med 98 så lär det ju inte vara några som helst bekymmer? Farsans har varnat för låg oktan nån enstaka gång men aldrig spikat.
Så jag funderar på deras kitt, iaf till nästa säsong. Tror jag lär mig skotern ordentligt i vinter så man vet vad man vill investera till tills nästa vinter.
Frågorna jag har är alltså;
Någon här som kör TD av något slag? Vad tycker ni?
Samt att jag lurar på att dra ut ett luftfilter, har sett att vissa sätter i framvagnen, hur bra håller det egentligen? Blir ju en heeeel del snö där ibland, samt om man landar hårt efter en flygtur eller vända på mattan, är det inte risk att man knackar av fästena mot bärarmarna?
Mata gärna på med info man bör veta om skotern, jag är helt novis!
Tackar så länge :ciao:
Har åkt nytro xtx med mcx 270-kitt en säsong men lessnade på chassit. Farsan min köpte en XF1100 turbo förra året med HiJacker 2.0 och mycket annat mumsigt, ska väl vara runt 260 häst enligt leverantör. Efter att ha kört den lite i skogen med blandad terräng så insåg jag att det chassiet knäpper nytron på fingrarna rätt rejält. Därför blev valet enkelt när jag klev in hos skoterhandlaren på skoterns dag och han hade en inne med mcx-kitt för bra slant!
Ja det va bakgrunden..
I min ska det vara ca 220 hästar och jag tror säkert att det rör på sig MEN jag vill ha en brutal släde som rör sig som nytron (se länk) -> https://www.youtube.com/watch?v=WQxNw3v8u7k
Har kikat runt lite och sett att Turbo Dynamics på andra sidan pölen erbjuder mappningar som verkar beprövade. Dom har tom. en mapp på 270 häst för 91 oktan, kör man den med 98 så lär det ju inte vara några som helst bekymmer? Farsans har varnat för låg oktan nån enstaka gång men aldrig spikat.
Så jag funderar på deras kitt, iaf till nästa säsong. Tror jag lär mig skotern ordentligt i vinter så man vet vad man vill investera till tills nästa vinter.
Frågorna jag har är alltså;
Någon här som kör TD av något slag? Vad tycker ni?
Samt att jag lurar på att dra ut ett luftfilter, har sett att vissa sätter i framvagnen, hur bra håller det egentligen? Blir ju en heeeel del snö där ibland, samt om man landar hårt efter en flygtur eller vända på mattan, är det inte risk att man knackar av fästena mot bärarmarna?
Mata gärna på med info man bör veta om skotern, jag är helt novis!
Tackar så länge :ciao: