xlt -95 eller -96???

TheWayOut8

Medlem
1 dec 2008
30
0
1
hej, funderar på att köpa en xlt sp -95 eller -96 och undrar vad ni tycker är bäst av x-10 fjädringen på -95an eller x-12 fjädringen på -96an?? jag brukar köra både på led och i lössnö så den ska va lite allruond.. och då undrar ja vilken fjädring som skulle passa mig bäst??:) sen undrar jag också om det är stor skillnad på de 93 hk som -95an har och de 103 hk som -96 har?:) tacksam för svar

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Jag har ju inte kört nån med X-10 boggien men jag har ju X-12 på min och är nöjd... Jag kör mkt på led och även utanför i snön, gillar att hoppa och åka skidres och sånt, och oavsett vad alla säger om X-12 boggien i lössnö så kan jag bara säga att allt hänger på föraren... Min funkar bra till alla kategorier som jag nyss räknade upp :)

Jag brukar inte ha några problem i snön, och klättrar bra uppförst också, går att köra bra hårt efter led och är skönt att koppa med, och sen så petar den skidorna i luften utan som hellst problem :)

Visseligen har jag inte gjort några 10 meter höga hopp osv och den står inte rakt upp som en revo 800 på plant underlag heller... men skidorna går i luften utan som hellst problem endå, har nästan hållt på att slagit över flera gånger med min (känns det som när den står rakt upp) men då över lite kullar och så, och det jag har hoppat med den så är den hur skön som hellst...

Krizzly

Medlem
7 feb 2008
36
0
1
Har haft en XLT SP -96
Har inget minne av att den skulle ha dragit mer bensin än någon annan maskin jag har haft.

Kommer dock inte ihåg exakt vad den drog.

Polaris_Glenne

Välkänd medlem
11 okt 2006
1.905
0
36
sundsvall
Är det inte Polaris Xlt 600 sp som drar mycket bensin? undrar för jag funderar på att köpa en

Jag vet inte exakt vad min tar, men den är långt ifrån lika törstig som jag trodde att den skulle vara... En helt okej soppaförbrukning för att vara en 600 trippel må jag säga :)