xlt sks-94 är det någon som sitter inne med information.

jeppe

Välkänd medlem
1 jan 2000
244
0
16
40
Vad tycker ni xlt ägare om era skotrar,törstig,instabil,motor problem?

cribban

Medlem
1 jan 2000
16
0
1
Jävligt bra

Min går då som ett spjut och inga problem har det då varit med den. (Maxar 155km/h) lagomt stor motor och lagomt höga kammar!!
jag trivs jävligt bra med min kan jag bara säga.

erik1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
33
0
0
XLT SKS

Mycket trevligt touring skoter men med en trevlig motor, kanske inte den vassaste men trevligt sound.
Har inte haft några större problem med den förutom att den är VÄLDIGT svårstartad när den är kall, är det någon som har liknande problem eller ideér om vad det kan vara så hör av er!!!

zeke

Medlem
1 jan 2000
42
0
1
RE: xlt sks-94 är det någon som sitter i

[Uppdaterat: Senast editerat den 08-Jan-03 kl 08:37 AM (CET)][Uppdaterat: Senast editerat den 08-Jan-03 kl 08:30 AM (CET)]Tjenare,

Har iofs en -95 XLT sks men jag måste erkänna att jag är jäkligt nöjd med den. Riktigt skapligt med motor orginal även om den är lite seg att svara på gasen. Bra framfjädring och en någorlunda boggifjädring vid touringkörning. Har man mer bråttom så hänger inte boggin med alls. Har bytt till förstärkta fjädrar (åker ofta två) och riktiga gasdämpare i boggin och det blev bättre men absolut inte bra. Framkomligheten tycker jag dock är helt ok och skaplig bränsleförbrukning (2-3 l/mil) även om min är inställd lite fett för att vara lättstartat i alla lägen. Vilket den också är. Har bara dragit fler än två drag två gånger för att få igång den. Ena gången hade jag tömt tanken för att bygga om dynan och andra gången var när jag glömt att lyfta upp avstängningsknappen och dragit två gånger med full choke.

Inte särskilt instabil heller tycker jag, men jag siktar heller inte på att vara snabbast på led så...

Har även köpt ett par pipor nu (PSI) som ska monteras till helgen för enligt alla tester så blir motorn fruktansvärt mycket starkare och svarar enormt bra. Återstår dock att se, men förväntningarna finns där!

Har fått byta vattenpump då den förra skar ordentligt. Dyr som f-n att köpa ny tyvärr. Har dessutom hört att lagrena till vevaxeln är lite känsliga men inget jag märkt ännu dock *peppar peppar*

Alles in alles en jäkligt prisvärd skoter som är svårslagen i sin prisklass. Dessutom är soundet från en trippel svårslaget! Personligen kommer jag alltid att vilja ha en trippel då soundet gör så mycket. Skillnaden i vikt mm är marginell om du inte måste ha absolut värst lågvarvsvrid (används ju otroligt sällan pga variatordriften) eller ska tävlingsköra på led. I toppfart har ju dessutom tripplar fördel mot twins.

//Zeke