har tänkt byta framvangn på min ultra-96 till en xlt sp som är betydligt högre samt längre fjädringsväg... vad beöhövs från en XLT för att allt ska passa? kan jag använda nått från från Ultran eller passar inget?
nu menar jag xlt sp från -95 och fram dom har betydligt högre framvangn än tex ultra och äldre xlt.nån som vet om det är bara dämparna man behöver byta ut för att få den högre?
Det är samma framvagn Ifs Xtra på både Xltn och Ultran det står ju på trailingarmarna. Xtra 12 boggi har ju Xltn men vet inte om ultran har det? Ska vara stötdämparna som skiljer då? Men det är ju fox på bägge.
Om man läser på http://www.polarisman.com/ och gämför ultra RMK och ultra SKs så har dom xtra 10 medens ultra Sp har ifs
xlt har xtra10 (sp sks rmk)
tror inte dom tog in rmk modellerna i sverige
ultran har xtra-10
Okej nu fattar ja, det var Ultra 97 som hade Xtra 12 boggi och Ifs Xtra framvagn som Xlt -95 alltså. Din -96 har Xtra 10 boggi med vanlig Ifs enligt sidan från Polaris. Det som jag tycker är skumt är att om man kollar på skotrarna på blocket så står det ju Ifs Xtra på 96orna.
på min ultra står det xtra på a armen men den är inte i närheten av en en xlt sp i höjd.har som sagt ny renoverade fox dämpare och även om jag lyfter upp skoten fram så blir den bara ca 2-3cm högre