Hallå alla! Verkar ha fått ett egendomligt fel på min XLT SP -95a. Var ute och körde lite idag med några polare då ett mycket märkligt fel inträffade på min skoter. Som bekant har jag märkt att tomgången inte har varit sig själv den här säsongen. Först var den skyhög, men hittade det felet att ett "trottellock" på en av förgasarna var lös. Skruvade fast alla riktigt och då vart tomgången låg, för låg. Tappar varv sakta och dör om man inte håller lite gas då och då. Tänkte inte så mycket mer på det. Sen idag när vi skulle åka och tanka så stannar jag till vid en av polarna för att snacka med honom. Ska nämna att jag inte har märkt att skotern går dåligt alls när man kör (kommer de ingen bensin på tomgång?) Iallafall så sjönk varvet och jag försökte hålla det uppe, men icke. Den dog och sen var den stendöd och har varit det sen dess. Så nu undrar jag vad det kan vara för fel på den. Provade att ta lös stiften och kolla gnista, det fanns. Provade med startgas både lite i cylindrarna och i luftburken, Men den tände inte ens till på startgasen. Har fått en del baktändningar ibland och det kommer lite rök ur luftburken. Verkade som att den inte fick nån soppa alls när vi försökte starta den. Nån som har varit med om nåt liknande kanske?
Hjälp uppskattas mycket!
//senseless
Hjälp uppskattas mycket!
//senseless