Måste ju bara fråga, är det något du vet så att du har kört/ägt både en XP och en IQ från -08? Lite nyfiken bara..IQ'n alla dagar. Mycket pålitligare skoter och den går bättre också. IQ'n har mycket bättre dämpning också. XP'n kanske tar någon dl mindre bränsle men det har du tjänat in på bara några mil när du slipper byta rem varje gång du använt skotern.
Har kört både XP 600 och 800 många gånger och smällde en 377 rem på 600an som suttit där i 30mil före jag provade den. IQ har jag kört nästan alla modeller så många gånger att jag inte minns själv. XP 800an som jag talar om har faktiskt bara käkat upp 4 remmar i vinter men då har han kostat på den tusentals kronor för att få ner remslitaget.Måste ju bara fråga, är det något du vet så att du har kört/ägt både en XP och en IQ från -08? Lite nyfiken bara..
Svammel från han som håller SRX 700 som den bästa ledskotern nånsinHar kört både XP 600 och 800 många gånger och smällde en 377 rem på 600an som suttit där i 30mil före jag provade den. IQ har jag kört nästan alla modeller så många gånger att jag inte minns själv. XP 800an som jag talar om har faktiskt bara käkat upp 4 remmar i vinter men då har han kostat på den tusentals kronor för att få ner remslitaget.
Kan du förklara för mig vad som är svammel? :hmmmm: Jag har aldrig sagt att den är bäst, bara att jag har kört ifrån allt hittils. Men det är inte vad du sitter på utan vad som sitter bakom styret som avgör vem som kommer först. Ta det via PM istället åt mig så slipper vi förstöra andras trådar!Svammel från han som håller SRX 700 som den bästa ledskotern nånsin
Nu vet jag inte om du menar rr:en eller inte eller sdi, men fortfarande:Ni som har kört, äger en, eller har bra erfarenhet av dessa maskiner!
skillnader?
för/nackdelar?
bensinsnål?
chassi?
vilken tål mest?
jag kör fjäll, led, ramp, osvosvosv.
mvh
Men då finns det Ultimax 3/XS för halva priset och håller lika bra som original.Kör du av en rem på en iq får du hosta upp 2700
Kikar på xp:s inför vintern men kan inte bestämma mig för vilken motor....ski-doo ligger enligt mig ljusår före alla andra maskiner. Förlåt för mitt tycke, men man kan inte vara annat än stolt!
Har dock lagt ut min på bl*cket nu, för att ev. köpa 800a eller bil.