Xp 600 Sdi-08

Ludde_ly

Medlem
1 feb 2011
42
0
1
söderhamn
Tjena,
Är nog inte ensam med att få orginal stänklappen sprucken efter lite försök att åka på rullen så nu funderade jag på att skära lös den gamla och nita fast en mjuk gummiplatta. Men då kommer min fråga finns det sånt att köpa löst som skotercrossförarna har eller gör dom sina egna också?

xp600

Välkänd medlem
28 feb 2010
434
1
16
Öjebyn
Man gör sin egen av t.ex. stänka från en lastbil eller liknande :) går att köpa rs stänka men är betydligt dyrare.

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Beställde från USA "bakplåten" eftersom att de heller inte håller likaså stänklappen med frakt för 700kr.

someone

Välkänd medlem
16 nov 2006
265
0
16
Min lyftbåge, bakplåt och stänka samt bromsljus och resterande plast gick sönder. Beställde en lyftbåge ifrån sledsolutions.com som verkar mycket stadigare än skiten man inte ens kan lyfta i original. bakPlåten samt RS stänklapp köpte jag från en sida som heter http://www.partforyamaha.com/pages/OemParts?aribrand=BRP_SKI
Fick samtliga grejer efter 2 veckor ungefär. Bakplåten utan frakt kostar enbart 10-11 dollar där men de är ju frakten som är dyr. Ska du bara ha bakplåten så lönar de sig inte att beställa från Amerika eftersom att bröderna Sundström i Laisvall skulle ha 215kr för plåten om jag köpte av dem. :)