xtc 700-98 startar inte varm

Xtc_700

Välkänd medlem
31 jan 2009
160
0
6
Dalarna
Som rubriken lyder så startar inte yamaha'n när den är varm..

Startar när den är kall, men när den är varm och man stänger av den så går det inte att starta den..
Någon som haft något liknande problem? :hmmmm2:

Undie

Välkänd medlem
16 dec 2005
3.280
125
63
50
Orsa
Som rubriken lyder så startar inte yamaha'n när den är varm..

Startar när den är kall, men när den är varm och man stänger av den så går det inte att starta den..
Någon som haft något liknande problem? :hmmmm2:
Statorn har gett upp....

DaBoom

Välkänd medlem
29 aug 2007
124
0
6
Delsbo
När jag renoverade min stator på timrå elbyggnad kostade det 1700kr med frakt har jag för mig? Och en ny kostar närmare 4000kr.
Du kan ju mäta lindningarna i statorn om dom har rätt ohm-tal.

Xtc_700

Välkänd medlem
31 jan 2009
160
0
6
Dalarna
När jag renoverade min stator på timrå elbyggnad kostade det 1700kr med frakt har jag för mig? Och en ny kostar närmare 4000kr.
Du kan ju mäta lindningarna i statorn om dom har rätt ohm-tal.
okej tack för svaren

Andersson

Välkänd medlem
31 jan 2007
1.338
1
16
Kiruna
Behöver inte alls vara statorn, kan lika gärna vara kolvarna/ringarna som är tvärslut. Gör ett kompprov på motorn när den är såpass varm så den inte startar! att köra med dåliga ringar är inget jag rekomenderar det kan sluta i totalhaveri.

Xtc_700

Välkänd medlem
31 jan 2009
160
0
6
Dalarna
Behöver inte alls vara statorn, kan lika gärna vara kolvarna/ringarna som är tvärslut. Gör ett kompprov på motorn när den är såpass varm så den inte startar! att köra med dåliga ringar är inget jag rekomenderar det kan sluta i totalhaveri.

Okej.. Jag har kollat om det var någon gnista nu och det var det inte..
Jag åkte med den idag och den gick helt felfritt, men när jag stängde av den och skulle starta den några minuter senare va det ingen gnista:hmmmm2::hmmmm2: