xtx 12

jonaz

Välkänd medlem
22 sept 2010
112
0
6
Hej funderar på köpa en ny nytro xtx
Undar om det är ett bra köp? är ute efter en lätt körd och drift säker skoter
HUr är en sån och köra på led och utanför
Vad finns för negativit me dom?
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
40
Roknäs
Går att köra utanför led men långt ifrån bäst.
Det är väl det som är det negativa med dom.
Driftsäker är den ju helt klart! Tar ganska lite soppa också, vilket är tur eftersom den knappt har någon tank.
 

jonaz

Välkänd medlem
22 sept 2010
112
0
6
kör en del på led men mest utanför vill ha en som funkar bra för båda och som är lätthanterlig e lättare o köpa en lätt skoter en o börja gymma
 

dogbert

Aktiv medlem
2 aug 2004
78
0
6
XTX:en är en riktigt fin hybridskoter. Funkar bra på leden och funkar bra i snön.

Med XTX:ens chassie tog Yamaha är ett ordentligt steg framåt från sitt traditionella sätt att bygga skotrar med inriktning på led med låga chassien och kopplade boggies.

Blev riktigt överraskad när jag provade XTx:en när den kom -09.
 

jonaz

Välkänd medlem
22 sept 2010
112
0
6
är det stor skillnad på och köra 4t mot 2t?? i tex lössnö??
 

Schlorven

Välkänd medlem
4 feb 2008
378
1
18
Jag har en 11 xtx och är nöjd.
Dämperiet är inte som en Lynx med pps boggie som jag hade förut, jag ska chimsa om dom iår.
Det stämmet att de är lite tunga i framändan. I lössnö som funkar den fint, det man kan reta sig lite på är att i låga farter 0-20 så känner man att den är lite tung, men när man fått upp farten är det inte nått problems. Så när man ska igång i snelut så är det inge mes på gasten, utan pellen i botten så den skjuter iväg.

Men den går inte att gjämföra med en M8 tex.

Jag har monterat 180hk kittet tills i år, så det är en fördel att man kan hosta upp effekten lite, men med bibehållen driftsäkerhet och till en vettig peng.