Y pipa till cf 1000

puttedyk

Välkänd medlem
6 mar 2008
714
3
18
Öregrund /Orsa / Umeå
Hej tänkde montera en Y-pipa på en crossfire 1000
Vad tänka på ??
Behöver man ställa om bränsle flödet??
får man dom 10-14 hk som sägs??

och finns det någon firma i swe som säljer fullflödes trattar (insug)??

trim sugen Patrik

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
enligt dom sista bromsningarna hos Dynotech så gav dom faktist otroliga 10 hk ! mera bränsle behövs då , lite mer än vad jag själv sett tidigare här , alla var likvärdiga men SLP gav mest (det kan dock vara tvärtom med bara ett par andra exemplar) , min erfarenhet är att så kallade trim trattar aldrig ger ngt annat än mera bröl , dom används tex aldrig när trimfirmorna ska visa fina siffror hos dynotech vilket kanske säger en del ...jag har dock en stor alu tratt om du vill köpa den

vovlo

Välkänd medlem
1 feb 2007
686
2
16
gräsmyr
ber om ursäkt för stor bump men odysse läs på lite om trattar är du snäll så du inte sprider falska fakta, rätt beräknade trattar kan ge rätt mycke kusar

odysse

Välkänd medlem
17 jan 2008
3.531
3
38
luleå
Jag har läst allt jag har hittat bla på dynotech , och i flera av mina böcker om just avstämda luftburkar och vet mkt väl vad en rätt avstämd luftburk kan göra , jag har även sett det vid flertal tillfällen i min och andras bromsbänkar ! det är min erfarenhet som jag skriver om och du anklagar mig för att sprida falsk fakta , hurvida "trimtratten" är bättre avstämd än std tratten på just crossfire 1000 ska dock vara osagt men så länge jag inte bromsat eller sett några bevis så är jag mer än skeptisk ....

senast för några veckor sedan skrev jag om om avstämda burkar i den här tråden :

:http://forum.snowmobile.se/showthread.php?28292-trimning-ac-f8-09/page2

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Oooooh Snap! vovlo, man ger sig ut på tunn is när man ifrågasätter odysses kunskaper om A/C tuning... Skulle inte tro att det finns nån annan på detta forum som är mer beläst eller har mer erfarenhet än han.

AlexM

Välkänd medlem
4 okt 2009
552
1
16
Boden
Oooooh Snap! vovlo, man ger sig ut på tunn is när man ifrågasätter odysses kunskaper om A/C tuning... Skulle inte tro att det finns nån annan på detta forum som är mer beläst eller har mer erfarenhet än han.
+1:ciao: