Okej, jag vet att säsongen knappt har börjat. Men i väntan på riktigt skoterföre - är det någon som hört vad 2007 års modeller har att erbjuda? Rykten eller spekulationer? Vore kul att höra vad ni vet eller gissar.
En diesel fungerar lite annorlunda än en bensinmotor, har inget tändstift eller luftspjäll. Men för att den skall gå bättre baklönges så måste kamsynken ändras även på denna, och att man även ändrar triggerläget på munstyckena.dema skrev:Jag hadde en gammal merca disel en gång som var otroligt svår startad när det var kallt, men det löste jag med lite startgas. Problemet med startgasen var att ibland startade den baklänges, ljudet av en gammal disel som blåser ut avgaserna genom luftburken är obeskrivligt..............men den knackade på baklänges utan att ändra kamtider.
Mest troligt att det bara skall se likadant ut som 2T PERC. När dessa system fått några år på nacken så kan de nog bli lite lynniga.mil skrev:PERC-4 är förmodligen den enklare lösningen som du skriver. Frågan är om det sparar vikt eller om det bara är praktiskt?
Polaris har ju elback (PERC-4) på sin nya fyrtaktare. Så varför måste det sitta en mekanisk backväxel på Yamaha?