Yamaha 2015

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Hahahaha, Deras reklamfilmer är lika tragiska och missvisande som deras skotrar. Jag hoppas att Yamahas release bara var ett skämt och att det kommer en riktig senare, med riktiga skotrar UNDER 200kg, och med chassin som inte sladdrar omkring hur som helst utan stabiliseringsdämpare....

Nu till frågan, kommer Yamaha att lyckas förstöra de enda goda egenskaperna som dom stulit från Arctic eller kommer det någonting som faktiskt inte sjunker i snön som en Nyeldad Husqvarna kamin? Det återstår att se.
Personligen tror jag inte att jag kommer att hinna uppleva detta under mina levnadsår, jag har ju bara ca 50-70år kvar.. (Jävligt optimistiskt räknat) Den som lever får se!

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Hahahaha, Deras reklamfilmer är lika tragiska och missvisande som deras skotrar. Jag hoppas att Yamahas release bara var ett skämt och att det kommer en riktig senare, med riktiga skotrar UNDER 200kg, och med chassin som inte sladdrar omkring hur som helst utan stabiliseringsdämpare....

Nu till frågan, kommer Yamaha att lyckas förstöra de enda goda egenskaperna som dom stulit från Arctic eller kommer det någonting som faktiskt inte sjunker i snön som en Nyeldad Husqvarna kamin? Det återstår att se.
Personligen tror jag inte att jag kommer att hinna uppleva detta under mina levnadsår, jag har ju bara ca 50-70år kvar.. (Jävligt optimistiskt räknat) Den som lever får se!
Vilken tillverkare har en skoter under 200kg?
Man måste tänka att man inte kan banta hur mycket som helst heller, skiten ska ju för fan hålla i hop.

T_E

Aktiv medlem
3 apr 2013
55
0
6
Nog känns det som Yamaha numera kommer att vara en motorleverantör till AC. Jag tror inte det kommer fler chassin från Yamaha.
Inte nödvändigtvis en dålig sak, men vi får väl hoppas att Japsarna lär amerikanerna det här med kvalitetskontroll.
Yamaha lär väl ge detta fem år och faller det inte väl ut (läs, tjänar pengar) så lär man dra sig ur skotertillverkningen helt.

Nitroglycerine

Välkänd medlem
20 sept 2008
190
0
6
Skellefteå

Kör Viper 153" iår, och kan meddela att den gör allt annat än sjunker i snön. Verkar som att du har ramlat in på fel forum. Det finns annat att göra på dagarna än att sitta och klanka ner på andra märken på forum.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
[video=youtube;1OyKnJdR4FQ]http://www.youtube.com/watch?v=1OyKnJdR4FQ[/video]

Lite mer ang dämparna.
Jag tyckte det där såg förbannat intressant ut, alla som kört bil på bana vet precis vad han försöker beskriva.
Om det sedan fungerar på en snöskoter är en annan sak-på en ledmaskin, visst, men jag tror inte behovet är lika stort på en lössnömaskin. Tror, notera det ordet.
Kan mycket väl hjälpa en lössnömaskin till bättre fäste och därmed bättre framkomlighet-om det sedan överhuvudtaget är märkbart är en annan sak.

FOX rider

Välkänd medlem
10 okt 2006
1.426
9
38
47
Ludvika
Hur har ni kommit fram till att någon modell över huvud taget levereras med performance damper? Det är något man håller på att testa, även kunder har fått den i na för att få utvärdera resultat. Det är inte säkert att den någonsin kommer att sitta std på någon maskin
Däremot så funderar dom på att släppa den som tillbehör.

ChristerBysse

Medlem
13 jan 2014
36
0
1
Valbo
Ser riktigt fina ut!. Stora frågan för mig är endast 153 ellet 141 med 60 mm kammar
Har beslutsångest ang 141 eller 153 , är ingen extremåkare utan åker mycket och fiskar och touringåker i ospårad teräng . Ska ha en viper 2014 med till stugan i påsk och det ska bli spännande hur den känns i 141 " kontra min nytro 153 . Har förhoppning om att den går så bra att jag knappt märker om jag köper 153:an mot 141:an .

Tbird

Välkänd medlem
22 aug 2009
370
1
16
Norrbotten
Torr, för utan ~40 liter bränsle, olja och kylarvätska skulle den annars bara väga under 220 kilo och det lär ju inte vara så troligt ;)
Sorry, men det är tjänstevikt!
Den väger ~249kg med knappt 10l bensin, alla andra vätskor fyllda, d.v.s. körklar, ingen "special vikt" som vissa presenterar, när alla stötdämparna är tömda på olja, ingen kylvätska o.s.v.
Källa: http://backcountryrebels.com/showthread.php?t=30470&page=14