Även om någon gjort det skulle jag inte lita på den bestyckningen för de är oftast moppefuckon som gjort dessa moddar och även äldre skulle jag inte lita på. Risken för skuren motor är stor vilka än rek du får.
Jag skulle få hålla på 8-20 timmar att bestycka in en sådan motor ute i fält och då har jag lambdamätare och avgastemp att gå efter samt 34 år erfarenhet av oändlig bestyckning av tvåtaktare och fyrtaktare.
Men om man nu får till en trottelgasare till den så har man en gasare som aldrig går sönder de blir bara stopp i den ibland som rengöring fixar.
Org gasaren har igentligen bara en nackdel (även 340/400 gasaren samma typ) och de är första uppstart för säsongen. Den suger inte upp soppa vid dragstart när den torkat ur under sommaren man måste supa igång motorn med minst 3 omg supar och startupp i cylindrar innan den slutligen får in soppa i gasaren. Även efter första uppstart får man dra några drag inna den startar för choken är ineffektiv de första dragen. Jag skulle rek att sätta dit en lös primerpump för då startar de på första rycket.
Det är inte samma gasare på 340-400 motorerna, dom har en bränsle pump och inte som 250,in membranen i gasare.
Själv bytt från detta skräp på en et250 till en mikuni, var det bästa som hänt den maskinen, då blev den riktigt driftsäker, startade alltid på ett par drag efter det, innan kunde man få dra en hel dag innan den startade, membranet böts jag vet inte hur många gånger och hade isär och rengjorde skiten. Oftast gick den toksnålt, man fick dutta till på chocken då man skulle iväg för den kvamnade så mycket. Och så körde vi flera år innan gasarbytet och den skar aldrig ändå. Vet inte vad mikunin kom från, men den gick ganska fett men ändå ganska bra så brydde oss aldrig om att bestyckad den nå. Största problemet var skräp snopro insugsgummina som gick helt av efter en dag, snopet då den tvärdog och hittade gasare längst nere i buken med ett rämnat gummi.
Köpte i påskas en ny vm34 till min mag 338 i Ockelbo 600 min som hade en walbro membran gasare som heller aldrig gick att få iordning. Kring 1500kr för allt, gasare, pump, insugsgummina. Inte bestyckad den heller då den går fett, så då tycker jag inte det gör något, värre om den gått snålt