Yamaha et 250, tändningsfel?

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Riktig pärla, men nu på sistone har den börjat misstända (sne tända eller dylikt). Trodde avgasröret hade kilat igen, satt lite is på utblåset som jag tog bort. sen gick den, perfekt i ca 5minuter. Sen börjar den misstända/snetända, när jag väl stänger av skotern har tur om alls den skotern startar. Och om den gör, går den ca 20km/h(med ett förfärligt missljud, avgassmällar bla). Bytt tändspole får några månader sen + nybytt stift. några tips? och såklart, den ger gnista.

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kompet är som det brukar, Skulle inte ens gå så att säga normalt i ca 5m och sedan börja misstända om det var några tecken på skuren skoter.

genmark

Medlem
17 mar 2007
8
0
1
Vidsel
Kan vara glapp i CDI boxen (brukar vara kallödningar) kolla även kablage mellan CDI och tändspole.

Lycka till

dajje1

Aktiv medlem
25 mar 2007
76
0
6
Kalix
att den går bra i ett par kilometer och sen börjar smälla beror nog på att den inte får rätt bränsleblandning vilket i sin tur leder till överhettning och misständningar. skulle jag vara dig kolla att alla inställningar me gasarn e som dom ska

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Kanske glömde att nämna, men var tydligen en engångsgrej. den tänder, och startar. men misständer ruskigt mycket nu (kan ha stått flera dagar, vill ändå inte). så jag får den knappt alls att gå framåt för tillfället.
Rykten går iallafall här att tändspolen ofta går på just 250. Väntar fortfarande på tändspolen jag beställde.

Bränsleblandningen? Oljepumpen är borttagen pga att den skar på två andra små yamahas här i Arvidsjaur. kör oljeblandat förtillfället. luftmängden trodde jag felet var från början, men efter lite prov justering och rengöring går den lika dåligt.

AKTIV PANTHER LÅNG

Aktiv medlem
9 mar 2007
58
0
1
ö-vik
kolla så de inte e nå fel med alla ***** skit menbran i fuggen ! de va dom som vart torr i min så den inte sög nånting. min var nästan lik min gick ett tag men sen så dog den å de vart bara sämre å sämre å till slut så startade den inte :( men de va de som va felet ... du borde prova å byta medranena i fuggen om du inte ha fått i årdning den :p