Yamaha et 340 lång eller kort?

Jocke_b

Medlem
12 dec 2011
18
0
1
Kilafors
Hej tänkte köpa min första skoter här till hösten.

tänkte köpa en et 340 långbandand/TR
men kompisarna vill att jag ska köpa
kort istället. Men då kan man inte åka i djup snö :(
jag är 180 lång och väger typ 80 + :p
jag tycker själv att den blir för liten för mig :(

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Du ska köpa den maskin DU vill ha, inte den dina polare vill ha. Då dom sitter fast i pudret, och du glider förbi med din långa maskin kommer det kännas fiiint. Jag lovar...

Vesslan

Välkänd medlem
15 sept 2010
921
93
28
Som sagt köp den maskin du vill ha inte en maskin som ngn annan vill att du ska ha.
Men ett tips, kolla om du hittar en lång Exciter, borde ligga i samma prisklass ungefär. Tror du kan få lite mer körglädje med en sådan. Men annars så kör på en lång ET och skit i vad kompisarna säger.

mas

Välkänd medlem
17 dec 2011
1.186
151
63
Säfsen
Försök att få tag på en Proffesional, lite längre och med backväxel har även för mig att den har en ledad förlängning. Även T/R har back, så ta en sådan om du inte får tag på någon fin Proffesional.
Även om inte någon ET är speciellt tung, så är det lite extra skönt med en backväxel.

Evilclown

Välkänd medlem
2 jan 2012
334
0
16
Offerdal, dalen där offren bor.
En kompis till mig har en ET 340 kort som är otroligt bra i djupsnö. Oavsätt om man är själv eller sitter två på skotern (tar sig fram NÄSTAN överallt). Men en lång bär bättre:) Men som sagt köp den skotern DU vill ha. Skit i vad dom andra säger, köp den du vill ha och inget annat.