Yamaha ET340 går endast på choke

Piller

Medlem
6 dec 2009
20
0
1
Stockholm
Hallå alla skoter älskare! Fick en ET340 av farsan, pga gubben orkade inte hålla på å skruva längre, snart ger jag med upp:eek:hwell:
Det är så att den inte vill gå när man lägger ur choken, den startar på typ 3 draget, sen får den gå en stund tills man hör att den bluddrar lite, slår av choken, kan gasa till ett par ggr, sen dör den. Kan hålla på att dra choken fram å tllbaka å på så sätt få den att gå.
Tanken är tömd å rengjort, nytt filtrer, nya packningar runt insuget, ny soppapumps packning, rengjord förgasare noggrant, ny bensin...
Körde den för 2 år sen i nån timme utan problem, sen i våras skulle farsan starta den det va då detta inträffade...
Hjälp vad kan det vara, nu e ju snön här, vill ju ut å åka:)

Det är en ET340 T/R 86a

Mvh Matte
 

Mr Sm-X FR

Välkänd medlem
17 mar 2007
538
0
16
Lauker
Kan ha frysit i gasaren, men det är ju ett bränle fel och det är garanterat gasaren, dagens soppa är så torr, så ta och rengör gasaren igen så ska du nog se att den går igen
 

Piller

Medlem
6 dec 2009
20
0
1
Stockholm
frysning, nja, har haft isär knasaren flera ggr, å direkt efter startat, men samma symtom. sista gången va jag as noga med rengöringen, tog isär det mesta. även tagit kompprov på den å det är jämt på båda cyl...
Flotör problem:confused:

//Matte
 

Trices

Välkänd medlem
18 mar 2009
972
0
16
32
Arjeplog
Tändspolen? Ngt problem med själva bensinpumpen? Tjuvluft?

Har själv haft ett liknande problem med en ET340 från -82, tror dock det var insugsgummit som krånglade i det fallet.
 

Piller

Medlem
6 dec 2009
20
0
1
Stockholm
Fick tips att det kunde va igensatt lågfartsmunstycke, typ as noga med rengöringen helst ultraljudstvätt, men får ta isär fuggen en tredje gång..
Grymt irreterande å behöva skruva när det för en gång skull e snö i stockholmsområdet....
 

Piller

Medlem
6 dec 2009
20
0
1
Stockholm
Efter tips om NOGRANN rengöring av förgasaren så tog den isär igen. Den här gången hade jag fixat små borstar samt munstyckesrengörare för gassvets. Tog dessa å körde i lågfartsmunstycket som jag tyckte va rent men fick ut en hel del ärg, körde sen igenom alla kanaler jag kom åt å slutligen blåste jag med luft.
Provstart, ehh VAAA?? Den funkar, körde en sväng å det funkar kanon..


Tack för tipsen!!!