Positivt:
Extremt driftsäker.
Lätt.
Billig i drift.
Ehhh...det var nog allt jag kan komma på.
Negativt:
Helt omöjligt att säga ngt generellt egentligen-dom nyaste ET340 är väl från början av 80-talet, alltså får man räkna med att en sån är iaf runt 30 år gammal idag...
Men ok-med dagens mått mätt är motorn slö.
Dålig/obefintlig fjädring. (å andra sidan är dom som sagt lätta-behovet är inte lika stort då)
Vadsomhelst kan ha hänt och har antagligen hänt sedan första ägaren köpte den...
En nackdel med att dom är driftsäker är att vissa ägare slarvar med underhåll-eftersom dom fungerar ändå. Under en period märks det inte om man slarvar iaf...och eftersom dom idag har en massa år på nacken blir det väldigt viktigt att gå igenom vad som är gjort, vad som är dåligt och vad som är trasigt.
Jag kan sammanfatta det såhär: Om ingen kompis har en bättre skoter så kommer du att ha skitkul!
Men om ngn annan kör ngt så är sannolikheten stor att det som har är bättre på allt-utom priset då-och då kanske det inte blir lika kul.
Jag körde en i min ungdom ett par vintrar-men det är 25 år sedan nu, och tiderna ser lite annorlunda ut idag. Då motsvarade en ET340 en av dagens fläktkylda 550 skulle jag säga: Billig i drift, lite slöare, men väldigt kul att köra där det är trångt.
Till sist-tänk dig för! Det är väldigt lätt att skoterhobbyn blir väldigt dyr när man väl fastnat i den!!