HAHAHAHA! Aldrig! "vovlo" det där är en myt.jag har en exciter 440 -81 som inte är altför törstig och går skapligt har kört 150km/h med den. det är bara å ta fart när det blir mycket snö.
150km/h... ? Är det inte en fläktsnurra på 48hk i den?jag har en exciter 440 -81 som inte är altför törstig och går skapligt har kört 150km/h med den. det är bara å ta fart när det blir mycket snö.
På en 3mils platt fast raksträcka kommer vmaxen upp i 150-160 en bra dag, men då sitter det en ~95kusars vätskekyld 600snurra i den...plågade excitern till 150 på väg med lite nysnö på den är ju inte så tung och har en hyfsad motor.
det kanske låter otroligt men men tro vad ni vill.
På en 3mils platt fast raksträcka kommer vmaxen upp i 150-160 en bra dag, men då sitter det en ~95kusars vätskekyld 600snurra i den...
och jag har kört ett par exciter, de gör INTE 150 knyck.
det går inte å jämföra så tycker jag. vad man har under huven är inte allt. det är som å jämföra en trimmad moped som har ca 15-20 hk som går 130 och en cross som har ca 45hk som gör 90-100 det beror mycket på utvexling.
den är inte stark och snabb i djupsnö då är den faktiskt ganska slö men när det går lätt så går det fort. sen vet inte jag hur bra skick den som du testade var.
men jag ger mig inte
Tror inte heller att ex440 går 150km/h kanske mätarfart men knappast i verkligheten 110-120km/h nerför då kanske... Till saken jag tycker jag du skulle satsa på en kortbandare som första skoter, men naturligtvis beror det ju på vad du skall använda den till ska du ut å dra pulkan eller åka 2 på den ofta så är ju en långbandare det självklara valet...