Yamaha M-ride 162

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
43
Karlskoga
Tja
Nu har jag köpt en Yamaha Nytro M-ride 162 2013 årsmodell.
Vad har ni för erfarenheter av en sån maskin?
Bra sidor & dåliga sidor
Tack för alla svar
:eek:hwell:

krillemannen

Välkänd medlem
30 nov 2011
192
0
6
Gällivare
Driftsäker kort förklarat. Köpte min ny i våras och har kört 110 mil nu. Håller på att byta framvagn, fotsteg osv, då dem grejerna inte är av bästa sort original ( menar funktion vid teknisk lössnökörning ). Hoppas du trivs med den :)

pro_climber

Välkänd medlem
22 dec 2007
808
3
18
Vindeln
Ger du Nytron lite tid så kommer ni trivas:) Man måst som lära sig den, det går inte på dom första 50 milen.

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
43
Karlskoga
Jo jag kom på det själv att jag skulle ha kunnat skrivit och kollat först men jag tyckte att jag fick bra pris som jag inte kunde motstå.
Driftsäkerhet verkar vara lite av Yamaha-s fördelar och helt okey att de bytte till lite högre kammar på mattan och fick dit andra dämpare+ att det sitter bukskydd samt andra skidor.
Fick Yamaha tunnelväskan igår från USA ,,,490:-kr helt okey för en ny original väska.

tackar för alla svar.

hadda

Välkänd medlem
7 sept 2008
424
0
16
Njurunda
Ger du Nytron lite tid så kommer ni trivas:) Man måst som lära sig den, det går inte på dom första 50 milen.
ja håller helt med dig!

Man måste lära sig hur dom beter sig! ja åker själv x-ride och har bytt matta på den nu å dreva ner osv och ja tror att dehär kommer att göra sussen på denhär maskin! ja gillade denhär maskin innan också å ja kan säga de att ja är mycket tjurig och ger mig inte i första taget. Man får ofta höra av folk att de INTE GÅR å köra i lössnön med en nytro!! hör ja de då kokar ja direkt å öppnar käften å kan då bli mycket otrevlig ibland men de är därför att ja vet att bara man vill och trännar å köra nytron då kan man köra likadant med den som villken jävla 2-taktare som helst.

ja brukar säga de till alla som klagar på yammorna,. blir man duktig och kan hantera en nytro mellan tränna som man gör med en polaris eller nått annat! då är man en riktigt duktig skoteråkare..

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
43
Karlskoga
Jo man har fått den uppfattningen. Har gått ifrån illaluktande starter som blir stinkande kläder dåligt vridmoment dåligt bränsleekonomi o oförlitliga motorer.
Yamaha det känns tryggt. Kanske inte mest avancerade lössnö maskin men en tillförlitlig maskin som med lite träning kan du komma lika långt

Mr-twostroke

Välkänd medlem
16 dec 2011
521
9
18
Luleå
Bra att skidorna var utbytta, nu Jag rekommenderar att du drevar ner det till 20-40 68L
original 22-40 70L och 14,5mm rullar i variatorn så kommer du att kunna smyga med den.

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
ja håller helt med dig!

Man måste lära sig hur dom beter sig! ja åker själv x-ride och har bytt matta på den nu å dreva ner osv och ja tror att dehär kommer att göra sussen på denhär maskin! ja gillade denhär maskin innan också å ja kan säga de att ja är mycket tjurig och ger mig inte i första taget. Man får ofta höra av folk att de INTE GÅR å köra i lössnön med en nytro!! hör ja de då kokar ja direkt å öppnar käften å kan då bli mycket otrevlig ibland men de är därför att ja vet att bara man vill och trännar å köra nytron då kan man köra likadant med den som villken jävla 2-taktare som helst.

ja brukar säga de till alla som klagar på yammorna,. blir man duktig och kan hantera en nytro mellan tränna som man gör med en polaris eller nått annat! då är man en riktigt duktig skoteråkare..
Mmmm, eller hur.