Yamaha MM 700

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Någon som har några förslag på vad man ska hitta på för updateringar till en Yamaha Mountain max 700 -00 inför vintern, för bättre lössnöåkning ? och ev någon som säljer en MM 700 -00´s Crosshuv.

Slp pro powder skidor är köpta.

Något mer, tack :)

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Variatorkitt är aldrig fel, styrhöjare, dynhöjare( dynorna är så låga) kan även höja en eller 2 cm bak kasnke nya dämpare fram! låt fantasin flöda!:evil:

Granberg

Välkänd medlem
17 okt 2006
919
0
16
Arvidsjaur
För bättre lössnöåkning kan du ju alltid förlänga mattan några tum. Nått som verkligen skulle göra skillnad är ju om du sätter trippelpipor :) då kan jag lova att den skotar på mycke bättre!

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
jo men de beror ju också hur mycket pengar han har i börsen plus de är inte bara att slänga dit dom då måste han fixa mer! vilket kan bli dyyrt!
men de är fantasin som sätter stop, låt den flöda ist!

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Styrhöjare sitter också på, funderar faktiskt på variator kit. dock ingen nytta för dynan.. och köpte nya framdämpare förra sommarn. kimpex gold.
och har tvyär inte så stor börs att jag kan förlänga mattan :) och det är mycket fix med pipor, måste bestycka osv.

något förslag på variator kit ?

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
Har själv beställt från tikka en variator sett upp heavyhitters!:evil:
okeokej för de jag tänkte med nya dämpare var att du kan köpa några högre! för dom är ganska låga maskina fram , har själv tänkt göra de så småningom! men då måste ganska mycket förlängas och donapå

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
aja, tack endå blir nog ett variator kit. tar gärna emot flera tips.

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
de här kanske inte förbättrar lössnö förmågan men en crosshuv me lysen och mätare sitter aldrig fel..då kan man vålda lite mer och inte behöva vara lika rädd för att pajja huven

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
möjligtvis 8000 till 10000kr hade jag tänkt mig.

Stins1! jag håller med dig, deför jag är ute efter en crosshuv.

mrballz

Välkänd medlem
1 feb 2008
1.334
1
16
Kåge, skellefteå
då tycker jag att du borde köpa ny matta och förlänga boggien och få bättre atackvinkel! fast de beror ju på, då kasnke du inte har råd att köpa ett variator kitt men..

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
har precis köpt ny matta :) så tyvär så vill jag inte kosta på en ny, den nya mattan kostar skjortan.

variatorkitt kostar ungefär... ?

Pontusb

Välkänd medlem
26 jul 2008
158
0
6
Okej, tack för tipsen, tar gärna emot fler tips om något har det..

Har en fråga, kan man ta bort krängningshämmarn helt och hållet ?, riskerar man inte att knäcka bogien då ? man får ett ***** res utan den har jag hört :)

HerrSjögren

Välkänd medlem
17 nov 2006
452
0
16
Sundsvall/ Matfors
Okej, tack för tipsen, tar gärna emot fler tips om något har det..

Har en fråga, kan man ta bort krängningshämmarn helt och hållet ?, riskerar man inte att knäcka bogien då ? man får ett ***** res utan den har jag hört :)
knäcker boggien om man inte har hämmnare? dom sitter i ju i framvagnen så vad ska dom göra åt de?:hmmmm:

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Det är 2 stag i boogien som du skjusterar skidtrycket med. Skicka ett pm till yamaha_nisse här på forumet. Han vet exakt vilka stag du ska ha och kan förklara mycket bättre än mig.
Han kan även länka till ett okopplings kit. Jag hittar det inte.

Men om du har nån som kan svarva och svettsa så kan man fixa orginal stagen. Min kompis har gjort det på sin sxr 700..enorm skillnad.

Rodsen måste man beställa från staterna. Vet ej om det är samma med okopplings kitet.