Jag hade en F6 06'a nu innan jag köpte mountain maxen, och kan ju säga att F6'an ä ingen klätter maskin, men den klart grymaste "korta" skoter jag ägt för att ta sig snö & slask, kan tänka mig att den enda som slår F6an på fingrarna är F7
bland korta skotrar.
Var extremt nöjd med Arcticen, men ville prova en mountain maskin, och även en som inte kostade skjortan, därav Yamaha köpet, för sitt goda rykte om skott säkra motorer.
Mountain maxen må vara en bra maskin, har inte kört tillräckligt för att lära känna den, men den är väl i kortaste laget orginal för en mountain maskin
Och andra negativa saker som jag märkt på den är att fotstegen är på tok för smala, tycker jag halkar av den för lätt, och dynan, mjuk,låg, och det halaste skinn jag nånsin satt min r*v på
Finns ju positiva saker att säga med, speciellt bränsleförbrukningen, den drar mindre än F6an, fastän det satt fuelreducer i min. och motorljudet har Yamma lyckats med och draget i den blott 115hk starka motorn?
Ork finns det i mängder, men som sagt, har kört typ 5mil med den, så det finns säkert mycket att utforska.