Yamaha Nytro extensions fråga

johnny91

Ny medlem
12 feb 2010
2
0
1
Luleå
Hej.

Jag funderar på att förlänga en Yamaha Nytro RTX -09 från 121" till 144". Men jag vet inte vad jag ska välja mellan Hartman och OFT Racing!!!!!

Vad är skillnaderna på dem? förutom priserna då......

zzaphod

Välkänd medlem
11 feb 2009
130
0
16
Västvärmland
Har monterat OFT's på min och passformen var helt suverän, dessa har 6 graders kick up precis som XTX'en. Dessutom var bearbetningen på dom mycket bra. Har inte sett hartmanns grejer live men jag har inget att anmärka på OFT iaf.

/p

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Har sett att Hartman har ett kit där man flyttar om boggien så att mattan får en mindre attackvinkel = bättre "flyt-förmåga" i lössnö. Men vissa i staterna sa att det gav ett alldeles för högt skidtryck. Är själv sugen på detta så testa gärna du först :)

Annars är det nog bara fastsättningen (nitat eller bultat) och utseendet. Dom flesta är nog uppvinklade som XTX:en

Skotertoken

Välkänd medlem
12 jan 2007
2.180
0
36
Arvidsjaur
Jag har både monterat och sett bägge. Oft känns stadigare, rakt igenom. Jag skulle lägga mina slantar på oft, och med yammas egna förlängning av tunneln (XTX). Det blir SJUKT bra. Har fixat med en sån, och det ser jäkligt bra ut! Blev skitkul att köra med!

antobu

Medlem
13 feb 2010
44
0
1
nyss kommit in från första provsvängen sen jag förlängde, monterade oftS 144" Blev grymt bra tycker jag. Monterade förlängningen lite annorlunda mot beskrivningen och tycker det ser nästan standard ut.. Rekommenderar dig att köpa oft. Har iofs int sett hartman ska jag lägga till.

MarkusX

Välkänd medlem
21 jan 2006
618
0
16
Hedemora
Skulle vilja påstå att det beror på om du kör mycket led med orginal drivhjul? Med no-slip drivhjul är mattspänning mycket slakare och du får inte alls samma slitage på slides. Ett par is-rivare kan oxå vara ett alternativ.
Med andra ord, funkar utan så länge du har bra kylning (snö) på slides.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
nyss kommit in från första provsvängen sen jag förlängde, monterade oftS 144" Blev grymt bra tycker jag. Monterade förlängningen lite annorlunda mot beskrivningen och tycker det ser nästan standard ut.. Rekommenderar dig att köpa oft. Har iofs int sett hartman ska jag lägga till.
Hur monterar man dom annorlunda jämfört med beskrivningen? Jag kör med OFT:s 136" förlängare, och jag kan inte se hur det ska vara möjligt att montera dom på ngt annat sätt-ja, annat än att man byter sida så den blir nervinklad då;)