Yamaha Nytro RTX 2009 efekt

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
Hej är det någon som vet varför yamaha uppger en efekt på 130HK när det står 85kw i reggpappret???? får det till 115hk

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
står samma på min:D vikten står ju också då som 330kg... kan vara pga dyrare att regga över? bmw brukar också sätta under

jossan

Välkänd medlem
18 dec 2007
174
1
6
göteborg
ok kanske e så har en venture gt i dag men funderar på att byta till en Yamaha Nytro RTX 2009 är det en roligare skoter och framför allt rör den mer på sig ???

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
Vet inte, skulle ALDRIG mera köpa en kort skoter, iaf inte yamaha, man kan bara ligga efter leden genom att dom inte går i djup snö. Kanske med 44as matta, det har jag inte testat, mitt ex hade en vector kort med 32as ripsaw och den var hemsk i djup snö, dock inte byggd för det, suverän efter leden dock.

Iaf nytro är en fin skoter, mer effekt än RS vector/viking/rage osv och det känns. Inte lika vinglig heller. Dock ändå lätt att bryta med och väger lite mindre. Så jo, den är rolig att köra. rör på sig rejält med 44as matta .
bara köpa enligt mig

XTX

Aktiv medlem
22 jan 2011
70
0
6
Hur nu en skoter med hÖgre tyngpunkt kan kÄnnas mindre vinglig
Högre tyngdpunkt än vad? Ett tåg? En lastbil?
Beror väl alltid på vad man jämför med och han nämde väl Rage, Viking och vector.
Sen är det ju en hel del andra faktorer som spelar in hur en skoter upplevs annat än hög tyngdpunkt, tex fjädrar, kalibrering av dämpare, skidor, hur balanserad maskinen är, körställning osv osv

Mhjax

Välkänd medlem
27 mar 2005
630
0
16
09g hade en Arctic cat F8a -09nnan min Nytro XTX -11 och jag tycker inte XTX:en känns nämnvärt vingligare än F8an, Nytron känns bra mycket mer tinglig och smidig i jämförelse dessutom!

Nytro är ett bra köp enligt mig, välj en som passar dig, Mycke led RTX, Mycker puder MTX, Överallt XTX :)

rickyrickardo

Välkänd medlem
28 feb 2008
1.158
1
38
Boden
arctic är väl också ganska vingliga... yamaha fick ju den stämpeln när rs och rx1an kom, fast har för mig arctic ska vara vingliga också så... men är bara bekvämt om man inte är en som pressar led...