yamaha phazer info?

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
har funderat på att köpa en yamaha phazer.
men det enda man gör om dom är att det är en nybörjarskoter.
men hur är potensialen på dom? lekfaktor? motormessigt? comfort?
vad ska man kika på när man ska köpa en?
Om det är så som alla säger att det är en nybörjarskoter/tjejskoter och ingen körkänsla så får det vara.

Kusbom

Medlem
11 dec 2012
14
0
1
Valbo
Visst är det körkänsla i dom allt. Bara helt annorlunda mot för nyare skotrar. Dom där tidigare Yamaha skotrarna var/är väldigt lätta. Så trots att dom inte har så många hästar så rör dom på sig ganska så bra. Och kvaliten är riktigt bra.

albatraoz

Välkänd medlem
25 jan 2011
1.164
23
38
Greenwich
Jag är ingen tjej utan en pojk, jag har då en och är nöjd! Jag är kanske lite av en nybörjare (Har kör arcticat bearcat 440 och Arcticat powder special 700 tidigare men bara som ta sig till korvgrillningsmaskiner). Jag tycker de går bra, om de är de nya du pratar om (07 up) så är väll kanske sadeln i hårdaste/smalaste lagret för att vara en skoter man åker dag in och dag ut på som transportmedel. Men för vad de är så är det en bra skoter!

nisse_no1

Välkänd medlem
14 nov 2006
1.038
1
16
skellefteå
Menade fx modellerna. Hyrt dom ute i lössnön, med tanke på att dom har bara 80 HK, tuggar dom på endå eller är bara en leddräpare? Vill höra negativa saker om dom. Samt vad man ska tänka på om man ska köpa en.?

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
Menade fx modellerna. Hyrt dom ute i lössnön, med tanke på att dom har bara 80 HK, tuggar dom på endå eller är bara en leddräpare? Vill höra negativa saker om dom. Samt vad man ska tänka på om man ska köpa en.?
Det beror ju mycket på om det är en RTX eller en MTX, jag hade en RTX med orginalmatta och den var inte direkt nån hit i lössnön, men med mountainskidor och 38 mm blev det ändå godtagbart!

I övrigt är det ju rätt svårt att kolla upp dem då det tar en liten stund att komma in till själva motorn och t.ex. tändstiften.. Phazern jag hade började efter ett tag krångla då den på något mirakulöst sätt hade fått i sig massa stenar i tanken, och då var det inte direkt billiga reservdelar(är det ioförsig inte till någon skoter, men t.ex. går inte bränslefiltret till pumpen att köpa löst)...