Jaha eftersom ja ''bara'' sitter här och väntar på tjejen skall komma jag ja väll skriva vad jag gjort med ''skönheten''
Nya styrstål
Plockat bort förgasarna minst 10 gånger (satt ett litet jävla skräp i den lilla munstycket som har ställt till de för mig slutat av föra vintern och början av denna)
Gummit mellan föggen och luftburken tog ja bort gjorde rent, limma sprickor med elastisk epoxy lim och monterade och då passade ja på att tejpa lite över ja limmat (tro eller ej, det fungerar
)
Slidsen är bytt till grafit
Ena skenan är av :/ svetsade med tig la 3mm alu förstärkning på bägge sidor + 7mm plåt bit ca 30cm lång och två hål på varje sida om sprickan och bultade! Nu vore jävulen här om det skulle gå av igen....
pito armen? den bakren, var sprickor och själva röret där axeln löper, var av och spruckit osv osv, det pillade ja ihop och svarvade en ny axel.
några ny lager i axeln
En ny sno-pro dämpare bak, och nya fjädrar....
Måste dock göra en ny vänd rulle axel pga av att det är gängpaj på den..... kör dock ändå går att spänna mattan men vid tvärnit och man acc så kan mattan rappa lite...
Dynan är tejpad, kollar man på bilden när jag startade tråden syns det vart (killen som hade den förre mig hade haft rygg platta och under delen på den hade skaft hål i dynan -.-
Finns extremt mycket att göra! skriver senare .