Yamaha Phazer MTX - 08

SimonF88

Välkänd medlem
24 apr 2012
130
1
6
Robertsfors
Funderar på att köpa en Yamaha Phazer MTX - 08. Har hört att den har 80 HK, är det något som gör den sämre eller? Förstår att det är en puderskoter men tänkte hur fort går den? Finns det något jag borde veta om?

Mvh Simon
 

Chris

Moderator
15 apr 2010
5.213
3
38
Nol
Sämre än vad?

Vill du ha en skoter som går fort så detta absolut fel skoter att sikta in sig på. Jag har väl haft upp min i typ 110-115km/h enligt mätaren på isen.

Den är ju tung i förhållande till effekten och jämfört med 2-takarna som har 500-600cc.

Men jag gillar den ändå och där jag normalt kör räcker den till...iaf för mig :)
 

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Riktigt härlig motor som sitter ett lättkört chassie:)
Har bara provat rtx så kan inte riktigt uttala mig om mtx'en.
Är riktigt pigg motor för att vara en 500 och är bara snäppet efter en 600 än fast hästkrafterna skiljer...
 

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Phazern kanske är tyngre men den är då fan så mycket mer lättkörd än många andra skotrar som är lättare. några fler hästar kan man sakna i senvårens slaskföre men annars kör jag då på många ställen som andra med värre skotrar kör, får ju dock hålla ganska stumt :p. är väll helt okej efter leden för att vara "mountain" Men någon led/lake racer är det inte!

Kan ju då säga att du får en mycket modernare skoter om du köper phazern med back och elstart, skön körställning och riktigt härlig 4taktare :) kan inte utalla mig för zr 800