yamaha phazer mtx turbo 2007 går dåligt.

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Hej min phazer går dåligt och misständer. Jag har lämnat in den på matsskoter i lillholmsjö och dom hittade felet så jag hämta den och hann å köra ca 500m så börja den å gå dåligt igen och visade felkod 84. Jag lämnade in den igen å de fick bort felkoden men han fick den inte å gå riktigt igen. Han kopplade på en bredbandslamda å kolla om den fick tillräckligt med soppa men de fick han inte så å dom har inte fått den å gått riktigt nu heller. Vad kan vara för fel då?

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Ok men har den nått att göra med att den går för snålt och hur fixar jag det?

Eriiik

Aktiv medlem
7 feb 2014
60
1
6
Örnsköldsvik
Brukar vara att gasvajern är för sträckt eller att någon av kontakterna är trasiga. Har inte och göra med att det går för snålt tror jag.

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Ok nu när jag går in på diagnosläget på displayen så står det felkod 84 där hur gör jag för att nolla felkoden då?

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Om man glömmer att jorda MCX boxen så får du felkod 84.
Det låter mest troligt att din mcx box gått sönder, är inte så ovanligt på de tidiga modellerna.
Skicka in den till Erik på mcx så kan han kolla ifall det är fel på den.

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Mcx-boxen? Var den sitter?
Misstänker att du inte bör ha en turbophazer (i all välmening). Den kommer att behöva handpåläggning med jämna mellanrum och du bör ha åtminstone de mest basala kunskaperna för att det inte ska bli ett apdyrt ägande.

Den sitter (med största sannolikhet, beror på den som monterar systemet) på vänster sida under intercoolern – i ramen.

Luggen

Välkänd medlem
2 nov 2012
162
1
6
Arvidsjaur
Mcx-boxen? Var den sitter?
Misstänker att du inte bör ha en turbophazer (i all välmening). Den kommer att behöva handpåläggning med jämna mellanrum och du bör ha åtminstone de mest basala kunskaperna för att det inte ska bli ett apdyrt ägande.

Den sitter (med största sannolikhet, beror på den som monterar systemet) på vänster sida under intercoolern – i ramen.

helt rätt!
Avgas sidan är en mycket mycket svag sida på phazern!