yamaha phazer turbo bränsletrycksregulator

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Hej jag bytte bränsletrycksregulator på min phazer turbo och nu är den svår startad kan det vara för att den sitter för långt från tanken? Den sitter ända frame vid stötdämparinfästningen.

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
På bilar sätter man dem under huven och har tanken bak. Barasåatt.

Jag har fått uppfattningen att de är känsliga på att ha rätt fart på startmotorn. När mitt batteri är klent så händer det att den trilskas och blir sur.

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Ja juste... Liten tanke vurpa :$ men kan det vara att den sitter för långt ifrån spridarna? Original och på bilar (allafall de jag har skruva på) sitter den ju på slutet av fuelrailen?

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Knappast. Startade den och gick bra innan du bytte? Det är ju inte jättekul, men kanske är det värt att byta tillbaka för att utesluta annat?

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Komm på en grej till jag gick in i service läge eller va de heter på podden och den visar fel kod 84 men de är ingen varningslampa som lyser. Kan de ha nått med saken å göra?

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Jag bytte i förebyggande syfte. Jag hade in den på service å dom sa att original brukar gå sönder när man har turbo på den...

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Nu har jag montera den gammla regulator men har lyckats å blanda ihop vakumslangarna :p såjag kolla på nätet och hitta hur man ska koppla in alla slangar på phazer turbo men på de bilden är inte regulatorn med så vart kopplar jag in den?

kallholmen

Välkänd medlem
14 feb 2013
1.019
6
38
Sthlm
Jag kommer inte riktigt ihåg. Den ena ska ju till plenumet på vänster undersida... Får jag din mejladress kan jag skicka mcx instruktioner.