Yamaha phazer

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Hej tänkte kanske köpa en phazer rtx och undrar om den går bra utan för leden och om det är en maskin som går att leka med. Är dom tung? Kör dom fast lätt?

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Du har inte funderat på en längre maskin? Korta skotrar duger om du ska typ leka på myrar.
Men då skogen blir tätare och det blir brant så man inte kan hålla farten så vill dem gräva ner sig.

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Helst nån som vill byta mot raven eller i samma prisklass

Last edited:

Bigmajk

Ny medlem
25 mar 2008
2
0
1
Jag skulle inte dömma ut phazern helt i lössnö, har kört en hel del phazer r-tx de senaste åren.

Min hade 38 mm matta och redigt breda mountainskidor, för mig funkade det riktigt bra i snön. Eftersom mattan bara är 35cm bred blir den grymt lätt att burka med, den känns som en leksaksskoter som man kan hantera hur som helst och göra vad som helst med.
Självklart hade den sina begränsningar om man började köra sakta och krypa fram i skogen, då var det säkrast att te spåret bakom nån annan.

Längre? kanske en phazer mt-x om du hittar en som passar din budget.

En annan sak som gäller alla phazers: Du kommer inte att vara snabbast eller ta dig längst upp på kullen, däremot kommer du säkert att ha roligast.

SkidooMatte

Välkänd medlem
2 nov 2011
320
0
16
Piteå
www.youtube.com
Jag skulle inte dömma ut phazern helt i lössnö, har kört en hel del phazer r-tx de senaste åren.

Min hade 38 mm matta och redigt breda mountainskidor, för mig funkade det riktigt bra i snön. Eftersom mattan bara är 35cm bred blir den grymt lätt att burka med, den känns som en leksaksskoter som man kan hantera hur som helst och göra vad som helst med.
Självklart hade den sina begränsningar om man började köra sakta och krypa fram i skogen, då var det säkrast att te spåret bakom nån annan.

Längre? kanske en phazer mt-x om du hittar en som passar din budget.

En annan sak som gäller alla phazers: Du kommer inte att vara snabbast eller ta dig längst upp på kullen, däremot kommer du säkert att ha roligast.
+1
Har själv inte provat en phazer men det säg att dom är helvetes roliga å köra.

polaris-600

Välkänd medlem
5 jan 2012
288
1
16
Boden
Men att byta från en 800 till en 500 fyrtakt, käns ju lite som att du kommer lässna på effekten ganska snabbt

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Jo vill ju inte tappa för mycket effekt heller men om man går till en lång 600 är det mycket effekt förlust från 800an då?

Sellstedt

Välkänd medlem
3 feb 2012
434
1
18
Nån som vet om phazer har ungefär samma framkomlighet i lössnö som rave 800 eller om den är bättre eller sämre?

Last edited: