Yamaha rx moutain -03

Four_stroke

Medlem
25 okt 2007
40
0
1
Ö-vik
En sådan maskin med 50mm kammar, hur fungerar en sådan i lössnö ospårat.

Finns det förlängningssatser så att det går att göra den till 386.

E

ejwbegysv

Den fungerar tyvärr ganska dåligt tycker jag.. Rakt upp är den bra...

Det värsta är motorbromsen tycker jag..

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Jag har kört/ägt en sån i 3år/850 mil och kan säga att den fungerar bra,med undantag av dom smala skidorna som satt på dom första årsmodellerna.
Det kom bredare skidor fro m -05.
Förlängnings sats vet jag inte vad du menar med,då mountain redan är 384 cm standard.
Motor bromsen är inget problem,däremot mycket smidig när man vant sig vid den.
Jag är nu tvungen att vänja mig av med den funktionen då nya nytron inte har motorbroms,men som sagt,största minuset var/är dom smala standard skidorna(plastbelag eller mountain skidor från 05- fixar det).

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
-03 är 384 precis som 04-05,ingen skillnad.
Är väl inga andra än lynx som har 365?

Jo,skulle väl vara viper mountain då.

Last edited:

Four_stroke

Medlem
25 okt 2007
40
0
1
Ö-vik
inget problem att stanna och starta i djupsnö?

sedan att den är stor och tung att svänga och lek med förstår jag.

är mest angelägen att den inte fastnar så lätt i snön.

130fi

Välkänd medlem
1 mar 2007
810
0
16
Drevdagen
Det är väldigt mjuk variator inkoppling på nästan alla yamaha.
Ingen "av-på" inkoppling.
Har du känslan så fastnar du inte så lätt,men om du gör det så är det ingen idé att börja lyfta.
Då gäller det att trampa ihop snön till en ramp som du kan smygköra upp på,alltså inget lyftande vid fastkörning.
Sen såklart,sluta gasa i tid om det börjar gå djupt så blir det inte så jobbigt,men det gäller nog alla skotrar.

ducatimonster

Välkänd medlem
7 okt 2005
270
0
16
Stockholm
Hej

har kört min 03á i bara en säsong men den går riktigt bra i snö tycker jag, men det är ju verkligen ingen maskin å köra i knixig skogsmiljö, då måste man ha mycket tyngd själv för å knäcka runt den, och jag åker nog helst inte själv, för man behöver hjälp att lyfta kan jag säga, mycket beroende på att nyskotran är så höga..kanske..ochså vikten...huvva..
Har ju hört mycket om dom där Bunje eller klätterlinorna, så man kan dra loss varandra med fjädringseffekt, har dock inte hittat nån som säljer i sverige..men åter till rx1..hela skotern är ju så fräsch så jag kan ju nästan bara ha den för finshens skull..sen är ju 4-takt lite mer som bilkörning, harmoniskt och kraftfullt, skulle gärna ha haft en twin 4-takt för å få ducatimuller men ..det får vänta...
//js