Yamaha spindlar på Switchback 600 -06!

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Nu har jag fått dit den ena spindeln efter några timmars pillande. Men dom passar faktiskt väldigt bra. Och dom är mycket snyggare. Nu återstår bara andra sidan. Hoppas att den ska bli lite mera lätt styrd nu. behöver ju inte säga att dom är från yamahut..:D

 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Fick göra nytt fäste till styrleden för att få rätt styrning. men nu är det klart, bara att lacka dom svarta nu.




Tog den första provturen idag funka kanon faktiskt. Blev mycke lättare att styra.


 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Fick tag på från skroten för 1500:- Hade försökt fått tag i polaris -08ans spindlar men det fanns inte. Och motorhuset skulle har ca 4500:- för slp spindlar. Anledningen till att jag bytte var att jag tyckte den var så tungstyrd med orginal. Blir en helt annan vinkel nu.
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Har bara tagit en liten provtur. Ska till sälen under helgen, får man se om dom är värda att kosta på ny färg. Tyckte det lilla jag har prova att det blev väldig mycke mera lättstyrd. Men då var det ett ganska löst före också.
 

Bad_rasta

Medlem
16 feb 2008
34
0
1
Du har inte tänkt på att byta skidor, tyckte iq skidorna var något av det sämsta jag kört på.
 

moberg

Medlem
11 mar 2006
42
0
1
arvika
Jag fick dom nog till rätt pris var därför jag köpte dom och prova.
Har funderat på att skaffa yamaha skidorna också faktiskt.
Stämde inte riktigt med gummit i polaris skidan så när man lättar så viker skidan upp sig. Har kört med den nu i sälen och måste säga att det blev en grym skildnad, kunde köra stående med styret fram ställt och styra utan att problem, hängde med kompisen på leden som har en 600rr. Nu återstår bara fin just med skidorna och sen blir dom lackade i svart:cool: