Yamaha srx 440 - 1980

oskarshau

Medlem
21 nov 2011
10
0
1
falun
Tjenare har en srx 440 årsmodell 1980 som jag försöker höja boggien på! men färstår mig inte på hur f'n det går till! någon som har några tips eller om någon själv har gjort det. sen tänkte jag kolla om någon vet om en ET Boggie eller någon annan slaks boggie passar! :) Mvh
 

SRX-OLSEN

Välkänd medlem
5 dec 2009
164
0
6
Östersund
är det inte mer värde i en sån om man håller dom orginal....?
folk tar ju ganska bra betalt för en sån som är oskruvad.
 

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Om jag var su skulle jag sälja den dyrt och köpa en modernare skoter.
Mest för din skull, men även för skoterns skull.. :)
 

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Är det här ett skämt? Är den skotern i bra skick får typ 25 000 för den utan större problem, och i sämre skick har du ändå lätt 10 lök. Du är mer eller mindre korkad om du börjar modda i en Srx440. Vore lite som att sätta biltemas skärmbreddare och gangsterkeps på en Ford Mustang...

Plus att det är en direkt dålig ungdomsskotern som skär stup i kvarten och reservdelarna är dyra och svåra att få tag i.
 

Cleant

Välkänd medlem
23 nov 2010
604
1
16
Kiruna
Höll på sätta maten i halsen när jag läste ditt första inlägg! Mod för Guds skull inte den skotern.. Sälj den o köp en et eller srv :)
 

shagwell

Välkänd medlem
17 jan 2011
1.202
0
16
luleå
Srx440 är ju en legend som är väldigt åtråvärd. Modda du, men då får du ta på dig dumstrut istället för hjälm när du kör.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Höj den, sätt en dit den högsta styrhöjaren du hittar, spraya den mattsvart, sätt dit ett par monsterklibber och byt ut dynan mot en ful hemmagjord pall istället!

Ett annat alternativ är sälja den dyrt och modda en nyare skoter med lägre samlarvärde.

En Srx 440 behandlar man med respekt....
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Tror han har förstått vad alla menar, och jag håller med alla till 100%.

Däremot är jag rätt säker att han kommer skita i det och modda ändå. Däremot kanske han kan vara snäll att inte vida upp vad han gör.

Btw. Funderar på att bygga om min coenigsaegen(stavas?) till en A-traktor, behöver tips på hur jag ska få den att se ut mer som en duett?
 

oskarshau

Medlem
21 nov 2011
10
0
1
falun
Haha! ja men den är ju inte i fint skick tyckte det var lika bra att höja den lite och fixa ett skönare styre på den så man har något att åka på! :)
 

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
koenigsegg? Jag tror att det hade varit mindre av ett helgerån:)
Får jag hålla med om, men budskapet gick fram hoppas jag:)

Topic: om du ändå ska lägga ner tid, se till att få den i fint skick då. Va du än säger om skicket så kommer det inte ändra på det faktum är att du BORDE satsa på en renovering.