Yamaha Srx 600 -98 går konstigt?

5 apr 2009
36
0
1
Nusnäs
Tjena har nyss köpt en srx 600 som jag tycker går lite konstigt, är inte det här rappa man vill ha utan den är lite slö? åkte en vända och då tyckte jag att den började gå lite bättre en liten stund men sen lika igen?
Vad kan det vara? Tändstift? Avgasportar?

Mvh

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
kan vara mycket väl giljotinerna, antingen har wiren lossnat från avgas giljotinen eller så är wiren av kolla det. på srx är det noga att variatorenrna är rena så rengör dom ocj byt ut glidklackarna i secundären om dom är för mkt slitna. brukar vara dom vanligaste felen. vad har du för matta ? och är den ner drevad ?

suddenjr

Aktiv medlem
27 jan 2011
62
0
6
Västernorrland
är tomgången såpass dålig att det låter som att en cylinder försvinner? Jag hade "små" problem med min 600sx i början som jag blundade lite för, sedan blev problemen gigantiska och sjukt dyra.

tree climbers

Välkänd medlem
11 feb 2011
436
1
18
norrbotten
dreva ner en kugg så blir den lite rappare. sen tycker jag att du kan rengöra secundären och primären, skotern kommer gå bättre och framför allt växla bättre.

5 apr 2009
36
0
1
Nusnäs
Jo nu går den kanon, riktigt fint motor, men funderar på en slutburk. Jo ska ta och göra rent sekundären och primären. tack för tipsen.