Yamaha SRX 600 -99

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Halloj!

Har köpt mig en yamaha srx 600 -99 och är helnöjd men skall köpa en annan matta, undrar måtten? Jag tror det är 307x38 och 2,52 delning :) Men bara tror så skulle vilja ha ett fastställande av någon :) Boggien är till 99% en SRX boggie så. Det är orginal matta på nu, 25mm tror ja det va lite svårt o se i mörkret kan vart 28mm också men vill ha en 38mm nu :) fast den tog sig fram fint ändå i 75-85cm lössnö, fick skotta lite efter en fastkörning(körde för sakta). Det man hört är ju att SRXen ska vara sämst i djup lössnö men det e bara bullshit om 80cm snö räknas som djupt ja vet inte :p

Undrar också om man ska ha kvar eller ta bort separata oljetanken ? Är den pålitlig o så? Hur har ni andra gjort? :D

Bränsle

Välkänd medlem
20 nov 2010
328
0
16
Okej tack då vet jag :D Nä jag har hört att ripsaw inte va bra i lössnö :) Blir en 38mm med Intense mönster från Stenmarks

Undrar forförande om separata oljetanken? :) Är dom pålitiga? :)

Syst3m

Välkänd medlem
14 feb 2009
1.064
0
16
Skaraborg/Värmland
Okej tack då vet jag :D Nä jag har hört att ripsaw inte va bra i lössnö :) Blir en 38mm med Intense mönster från Stenmarks

Undrar forförande om separata oljetanken? :) Är dom pålitiga? :)
Under hela tiden jag hade min srx 700 var oljetanken inga problem. Håll koll så att oljenivån sjunker så är det lugnt.