Tjenare! Har en sxr 500 -01:a. Tycker att skotern är skitrolig att hantera för att den e så lätt. Perfekt att hoppa med osv.
Lössnöegenskaperna är väl ungefär som väntat med en 23 mm matta...Har man bara lite fart går det bra.
Fjädringen tycker jag är helt ok faktiskt..Går att pressa riktigt hårt efter leder.
Men då var det ju de där me soppaförbrukningen. Vet inte om du hört det, men Yamaha:s nya 2-cylindriga 500
r tar ganska mkt soppa.. Mer än 3-cyl 700. Tror aldrig att min tagit under 2.2-2.3 l/mil. Det är väl inget hiskeligt kanske, men den kunde ju va lägre. För övrigt är skotern utomordentligt lättkörd och rolig, kanske har lite snäll variatorbestyckning, så ja funderar på att köpa ett variatorkit.
Ett annat problem som yamaha verkar ha på sxr-modellerna är att det kommer in remdamm nånstans i förgasarna så efter ca 300 mil kan det nästan "stocka igen" så den får för lite luft. Lämnade bara in den hos Yamahacenter så fixade de det direkt. Måste lära mig att göra det själv framöver, men man e väl inget "ess" på att skruva direkt =P. Fråga gärna mer om ja glömt något. För övrigt är -00:an och -01:an nästan identiska skotrar förutom utseendet.
MVH Tobbe