Yamaha sxr 600 900mil

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
Köpte nyss min SXR 600 -02 i gott skick. Enkel och dubbeldyna. Inget trasigt eller så. 650 mil (på mätaren, kan tänkas stämma). 35 000 kr. :D :D :D (Bara så du kan jämföra med ett annat "sommarpris")

Jag tycker inte du ska oroa dig så mycket för milen OM den är i gott skick. Kör ett kompprov på den. Att den gått 900 mil betyder bara att det kan vara en trovärdig mätarställning.

skinx

Aktiv medlem
7 mar 2006
64
0
6
Skogen
Oj det var ett j*vla bra pris ! Prutade du till det priset eller? tror ni att det kommer bättre skotrar ut som det är bra pris på senare mot sommaren?

Metta

Välkänd medlem
26 sept 2004
426
0
16
Skellefteå
Sålde min 01:as 700:a för 28:a i vintras, med över 1000mil på mätaren, den var även defekt. Så inte ska det vara några problem att sälja den, bara du har rätt pris på maskinen och rätt köpare kommer.

vette89

Välkänd medlem
7 jan 2006
245
0
16
Sundsvall
skinx skrev:
Oj det var ett j*vla bra pris ! Prutade du till det priset eller? tror ni att det kommer bättre skotrar ut som det är bra pris på senare mot sommaren?
Jag hade en köpesannons ute på blocket.

Jag tror att chanserna att hitta en skoter till bra pris minskar allt eftersom att högsommaren kommer närmare. Det är fler som vill göra ett klipp än vad det finns dom som vill dumpa sitt pris. Det blir allt mindre annonser som kommer ut. Det är lite av en myt att man ska köpa båt i januari och skoter i juli. Det finns ju inget till salu på de tiderna. Men det klart att en liten chans finns ju. Tror ändå att du har större chans under senhösten, innan säsongen startar igen.

tanthalas

Aktiv medlem
2 dec 2005
54
0
1
stockholm
jag köpet en venture XL-02 till hustrun förra våren, den hade 1700 mil på mätaren. stötdämparna + alla bussningar i boggin var totalt slut så de behövde bytas me annars har det inte varit några problem med den. den hade gått som hyrskoter men var ordentligt servad. men räkna med att du får byta stötdämparna ganska snart även om de är schyssta nu.