yamaha sxr 600

bredmatta

Aktiv medlem
27 apr 2011
64
0
6
hallå, funderar starkt på att köpa en yamaha sxr och behöver lite åsikter om den skotern. hade tänkt att köra lite blandat myr, led och kanske även någon mindre klättring.
för- och nackdelar med just den modellen?
är rädd för att den inte ska ta sig så bra men med 38 matta lär väl den ta sig som vilken kortbandare som helst?
är den resvänlig ifall man stöter på något krondike eller liknande?
är den så tung som alla säger?(tänker mest på att det är en trippel)

tack på förhand mvh

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Har kört på min i 2 säsonger nu. varav lite mer än en säsong med 38mm matta. Nöjd med maskinen så långt.

Den är inte überbra i snön. Men SXR är en utpräglad ledräser.
Det jag skulle vilja säga som stoppar den från att ta sig rätt s bra i snön är boggien och något låg framvagn. Någon brantare klättring har jag provat att göra.
Underbar ledsmiskare, går att åka ruskigt fort efter led om man så vågar ;)

Red Top Trippeln har ju ryktet att vara i stort skottsäker. Karaktären och sången i motorn är underbar.

Inte särskilt resvänlig orginal, vanligt recept för att den ska resa: min. 38mm matta, nonslip, modifierade kontrollstag i boggien, samt gärna ett v-kitt.

Tung och tung. Chassiet är överdimensionerat därav lite framtung, men det beror inte på motorn.

Summa sumarum. Funkar helt okej för att busa lite på myrar och dylikt om det inte är bottenlöst.

Försökte söka på sxr eftersom jag har läst nån tråd tidigare där det stod lite allmänt om dem. Men gick inte :S