yamaha venture 480 t/r hur är dom?

Mercury 200

Medlem
26 jan 2008
17
0
1
Saltsjöbaden
Vi har hittat en yamaha venture 480 t/r årmodell 96 och undrar lite om hur denna skoter är?
Hur är den i lössnö jämfört med tf:en, är det stor skillnad.
Skoter kommer användas som fiskeskoter, lättare touring samt köra en del ospårat i skogen.
Tackar för svar..
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Tf:en är nog snäppet vassare om du ska köra mycket ospårat, den är ju ganska mycket längre å sen så har den ju ledad förlängning så den är lättare att backa med i lössnö, om man nu skulle behöva det. Men släng på ett par bredare belag på Tr:en så klarar du dig nog. I övrigt så är det en driftsäker skoter, standard är ju glapp i styret men det finns bussningsatser att köpa från tex Duells om man vill åtgärda det.
 

evol138

Välkänd medlem
15 aug 2007
202
0
16
fläktmotorn är ju odödlig, om nu inte nån grabb har varit framme och byatrimmat den.
 

Mercury 200

Medlem
26 jan 2008
17
0
1
Saltsjöbaden
Om man jämför den med lite andra skotrar i den klassen, typ Polaris xlt sks eller lynx light eller ski doo grand touring.
Och den borde ju ta sig bättre utanför leden än vå gamla et 340 t/r?
 

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Ang. jämförselsen så vet jag inte om någon av de nämnda kan räknas till samma klass direkt? Är det gången i lössnö du vill jämföra? Isf. tror jag nog Venture ligger bra till av de nämnda...Xlt Sks ser jag mer som en förlängd sportmaskin med touringegenskaper (fanns ju även Xlt Touring), Lynx Light är en "billig" touring, Ski-Doo Grand Touring (år/modell?) är för det mesta en riktig fullblodstouring ofta med ordentlig motorstorlek, massa "lull-lull" men därmed en rätt imponerande matchvikt att brottas med.
Venturen bör väl vara något bättre i snön är ET pga. den är lite högre men å andra sidan är nog ETn lättare...svårt att avgöra!