Yamaha Venture 700 -99

kapten_

Aktiv medlem
1 jan 2000
78
0
6
Hedemora Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 23-Jan-03 kl 02:06 AM (CET)]Hejsan !
Farsgubben funderar på en sådan.
Är det någåt att ha??
Funderar på hur fjädringen fungerar, hur mycket soppa den drar ,om det går att botanisera utanför leden
,försäkringspriser ,hur maskinen går för övrigt osv..
Gärna opartiska svar!! :)
Mvh/Robban

MaxPower

Välkänd medlem
1 jan 2000
734
0
16
Umeå Sverige
föräldrarna har haft en venture 94:a 97:a och nu en 02:as 600cc kan bara säga att det är kanonskotrar!! går billigt ca 2liter milen
och 3cylindriga motorn är skottsäker!
har aldrig rapplat och har aldrig hör någon som haft problem med dom heller!

fjädringen är riktigt bra faktiskt!
kan slå igenon om man sitter 2 på den och kör lite hårdare men det är klart.. skoter är ju inte byggd för det!
hur underbat ledmaskin som helst!

keihin

Välkänd medlem
31 dec 1999
2.778
0
36
40
Skellefteå
Har också hört att VT700:an går billigt. En polare har en Lynx 670 BP, å hans farsa har VT700. Han påstod att Lynxen tankades ungefär dubbelt så mkt som Yamahan...

Sen vet jag att Venture haft lite problem med understyrning, samt att dom inte var alltför bra i lössnö pga. attackvinkeln (samma problem som MountainMax hade sitt första år). Men detta var ju -97, så på -99:an är det kanske ordnat?

Heel Clicker

Välkänd medlem
1 jan 2000
350
1
16
Grängesberg
Nä tyvärr är det samma attackvinkel på -99.
Jag har haft en, går jäkligt bra, bra fjädring. Jag hade ett nummer mindre högfart, och två nummer mindre lågfart, gick väldigt bra på den bestyckningen, och tog mellan 1,87 till 2,3 l/mil,ber på körstil, och det är ingen lögn, jag kör nästan aldrig själv, så vittnen finns.
Men den gick dåligt i lössnö, tyvärr.