Hej, var upp till Tänndalen över nyår med min nyinköpta Venture Lite, 409mil.
Första dagen så startade den efter viss tvekan, då var det ca -8 ute.
Dagen efter var det ca -20 då ville den inte starta, provade då med en kupévämare under huven. Efter någon timme så visade den vissa livstecken, men stannade i samtidigt med startmotorn. Provade att ge gas i samband med nästa startförsök, då varvade motorn upp för att sedan stanna då man släppte gashantaget. Efter endel handgas så blev motorn varm och då var den som vanligt igen, dvs att tomgången fungerade. Detta scenario och att den efter ca 5min tomgång vid varm väderlek +8 dör/tvekar när man ger gas tyder enligt mig att något inte är som det skall, jag tänker tomgångsmotor givare mm.
Tilläggas skall att när den startar så är tomgången ganska hög för att sedan gå ner i varv efter några min när den blir varmare. Jag har inte läst av några rpm.
Några idéer om vart man bör börja felsökningen?
/Henrik
Första dagen så startade den efter viss tvekan, då var det ca -8 ute.
Dagen efter var det ca -20 då ville den inte starta, provade då med en kupévämare under huven. Efter någon timme så visade den vissa livstecken, men stannade i samtidigt med startmotorn. Provade att ge gas i samband med nästa startförsök, då varvade motorn upp för att sedan stanna då man släppte gashantaget. Efter endel handgas så blev motorn varm och då var den som vanligt igen, dvs att tomgången fungerade. Detta scenario och att den efter ca 5min tomgång vid varm väderlek +8 dör/tvekar när man ger gas tyder enligt mig att något inte är som det skall, jag tänker tomgångsmotor givare mm.
Tilläggas skall att när den startar så är tomgången ganska hög för att sedan gå ner i varv efter några min när den blir varmare. Jag har inte läst av några rpm.
Några idéer om vart man bör börja felsökningen?
/Henrik