Har du sett objekt på plats och kollat på den eftersom du säger: "att det inte är så bra som det ser ut." ?? Låter ju nästan så. Om så är fallet så är det ju inget konstigt med det. Jojo sant att grejer slits när saker går mil efter mil. Men du har vell ingen koll på hur uthyraren haft det med servisar och utbytnad av saker i förebyggande syfte INNAN de går sönder osv? Nu ska man inte stirra sig blind på mil tycker jag, för om man ska göra som du säger så borde min IQ R jag hade vara som ny eftersom den hade gått 10mil? På mätaren alltså. Var i själva verket Tävlad av Jörgen Backman, något mer sliten än en IQ RR som gått 250mil i Fjällen kan ja ju säga utan å ljuga. Visserligen är det ju så klart skillnad på maskiner, men syftade bara på tankesättet. Kan ta min fars venture som exempel hade gått 160 mil när den köptes har nu gått 1124mil och det är inte nå onormalt slitage på den som alla lager osv. Motorn har han dock fått renovera då knastrena var en garantigrej som skulle bytas ut som han misssa som släppte och gjorde så det vart ras. Men de är en helt annan sak. Sen har vi grannen 5hus bort som har samma skoter modell och årsmodell men 600 mil på mätaren dock väldigt mycket risigare. För den är inte välskött. Bussningarna i sekundären var slut så den växla som nån gammal monark cykel och aldrig infettad i boggien. DEN VA GLAPP som satan i alla leder osv. Så jag ser hellre mer på skicket än milen när ja köper grejer. Men sen får vell han göra som han vill om han köper skotern eller inte. Tyckte det var lite annorlunda tankesätt bara.
Men snälla, din IQ har ju sina förklarliga skäl till att den inte är som ny fast det står 10 mil... Helt irrelevant i denna fråga.
Sen, oavsett hur man servar, så slits skidor, matta och chassie i övrigt. Du lackar inte om huven om du får en liten repa, etc. Med mindre mil så är sannolikheten större att den är fräsch.
Nej jag har inte sett skotern IRL. Men jag har sett den på bild och den ser sliten ut. Saknas bl.a. vänster handskydd för passagerare... Visar ju att det inte är hela världen om någon grej är trasig och kör man den stilen på hela maskinen kan man ju tänka hur den är IRL.
Har ett annat exempel, om man nu ska dra upp sådana här inne, när jag köpte min RS Venture som hade gått 450 mil fanns det en likadan för samma pris hos en handlare. Med 1000 mil på mätaren. Och det syntes, var mycket mera rost, hål i dynan, mera slitet helt enkelt.
Skotern ifråga ligger ute till "vrakpris" och han har dessutom sänkt priset en gång. Nog är det en svårsåld maskin alltid och jag skulle inte köpa den. Verkar vara så att det är andra ägaren (står i Luleå, inte i Norge) som har den nu, första skötte säkert om den, men den andra vet man ju inte. Kollat upp reg nr, förresten? I och med import från Norge?