Yamaha verkstäder runt östersund?

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Skulle vilja ha tips om bra pålitliga yamaha mekar runt östersund !
Obs !!!!!! Inte yamaha center i östersund!!!! Dom har jag fått nog av :(

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Du har ju Mats i lillholmsjö dock så vet jag ej hur bra/dålig dom e att göra med.
Pn-motor i Strömsund tänker jag lämna in till ialf, dock en bit ifrån stan.

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Jag är ute efter samma svar på frågan. Har hört mycket gott om Yamahacenter i Ö-vik. Fast om man inte åker åt det hållet så ofta, så kan det kännas långt. Någon som jag är nyfiken på är Erik Holmgren & CO AB i Stugun. Han säljer Yamaha, men om de är duktiga på att skruva vet jag inte. Annars så kanske Salab i Sveg vara intressant? Någon som vet mer om dem?

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Salab har jag bara handlat hos så jag vet inget om deras verkstad. De ligger inne i stan och gissningsvis har de inte så stor plats så att man kan lämna släpet kvar under servicetiden. Yamaha i Ljusdal däremot har gott om plats och man får lämna släpet där om man vill. Efter två inbrott av samma förövare som nu är fast är deras inbrottsskydd nu förbättrat till en hög nivå. Vet att det skiljer 3-4 mil mot Sveg men det kan det vara värt för att slippa dra släp fram och tillbaka. Jag köpte både skoter och släp av Yamaha i Ljusdal och kommer fortsätta att serva där eftersom de bryr sig.

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Just att jag kan lämna allt där betyder att jag lämnar släpet på väg ner till Sthlm och hämtar allt nästa gång jag åker upp. Jag kan tipsa om att de har bra pris på stöldmärkning med Securemark i samband med service.

wilhai

Ny medlem
1 okt 2012
4
0
1
Värmland
Ljusdal skulle jag rekommendera. Skulle ALDRIG sätta min fot på yamaha center i östersund.. tror jag hellre jag skulle skicka i det =)

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Då vet dina källor något jag inte vet. just sayin

Jag är ute efter samma svar på frågan. Har hört mycket gott om Yamahacenter i Ö-vik. Fast om man inte åker åt det hållet så ofta, så kan det kännas långt. Någon som jag är nyfiken på är Erik Holmgren & CO AB i Stugun. Han säljer Yamaha, men om de är duktiga på att skruva vet jag inte. Annars så kanske Salab i Sveg vara intressant? Någon som vet mer om dem?

Psycho Dave

Välkänd medlem
10 nov 2010
722
82
28
Norderåsen
Var in till Yamaha Center i Östersund i onsdags och frågade efter Dupont slides.

"Vi ska nog ha det någonstans men jag vet inte vart. Om inte annat så ska vi få in. Du får komma tillbaks någon annan gång"

Jaha...

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Vill fortsätta på spåret om Yamaha Center i Östersund nu. Har haft lite stök med dem ända sedan i maj i år. Det har fattats grejor och så vidare på min skoter efter den var inlämnad där. Hur som haver, så upptäcker jag idag när jag skall sätta dit verktygsväskan som sitter mellan a-armarna på min skoter, att täckkåpan som sitter bakom den väskan sitter åt fel håll. Klantigt av dem tänkte jag, men den passar ju åt två olika håll, så jag tänkte att jag vänder på den. Plockar bort den och ser att inte styrningen är ihopskruvad som den skall. Inte ens saxpinnarna som skall låsa skruvarna i styrningen sitter på plats.
Fick alltså skotern utlevererad till mig när inte ens styrningen är ihopskruvad.
Så en varning kan vara på plats, lämna inte in skotern här på Yamaha i Östersund i alla fall.

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Nån som har någe erfarenheter av Mats Skoter i lillholmsjö,speciellt verkstads besök???
Både bra å dåligt...
Ska bli första service där KANSKE :)

weldion

Välkänd medlem
19 jan 2011
614
5
16
Tulleråsen
Nån som har någe erfarenheter av Mats Skoter i lillholmsjö,speciellt verkstads besök???
Både bra å dåligt...
Ska bli första service där KANSKE :)
Är lite fundersam själv på det. Har pratat med två stycken som säger att de har hört bra saker om Mats skoter. Har i alla fall inte hört något dåligt.

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Har handlat och servat hos Mats sedan -89, dom grejor jag köpt till Yamaha har jag sånär som vid ett tillfälle uteslutande handlat hos honom.
Köpte mot bättre vetande en ny Nytro på YC i Sundsvall för några år sedan-dom var visserligen dyrare, men närmare-och före leverans tom trevliga...men det gick över. Ångrade mig bittert efteråt.
Till Mats kan man ringa eller komma dit närmast dygnet runt året om, han är trevlig, vet vad han talar om-eller kollar upp det och återkommer.
-Jag har bara gott att säga om honom!
Morsan och Farsan hade tidigare stuga i Bakvattnet, på den tiden beställde dom service att utföras under sommarsäsongen, under förutsättning att han fick göra den när han hade tid, så hämtade han upp skotern när han hade vägarna förbi, servade och ställde tillbaka/alt att dom hämtade den när dom passerade-utan extra kostnad.
Enormt serviceminded enligt mina erfarenheter helt enkelt! :)
(Han kan ibland verka lite oengagerad om man ringer och inte är "känd", men han har som regel ganska mycket att göra, och jag vill inte veta hur många som bara ringer för att fråga om pris...)

Yamma666

Välkänd medlem
21 jan 2012
542
1
16
Sthlm/Hede
Som jag skrivit tidigare anlitar jag Yamaha Ljusdal. Idag ringde jag för att kolla om de hade DuPont slides på lager så att jag kunde hämta nästa gång jag åker upp. Ägaren frågade när jag skulle åka ner till Sthlm och jag svarade söndag men att de då har stängt. Han svarade att de hade på lager och han skulle ordna så att jag kunde hämta upp slidesen nu på söndag trots att de har stängt. Sällsynt med sådant bemötande

Freddson

Välkänd medlem
6 mar 2009
1.018
0
36
Vaplan
Ok låter ju fint att de finns återförsäljare som ställer upp för folket!!
Lite långt att åka dit för mig med 1:a servicen,om man nu hinner få till några mil i vinter,ELLER VAD MAN SKA. KALLA DE!!! Men alltid bra att veta vart man kan vända sig till.