Yamaha Vinking lll 540 1999 skramel, matta och nu dör den om man nypper på!

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Jaha då har jag kommit fram till att den får ingen soppa.

Kör man på choken är det som man fyller koppen (i förgasaren) med bensin och slår man av choken så är det som han går på den skvätten!!

Kan det vara soppa pumpen?
Något filter?

Last edited:

Piller

Medlem
6 dec 2009
20
0
1
Stockholm
Hade samma problem med min ET340 -86 Höll på med massa trams, tömde å rengjorde tank samt bytte soppafilter, men det va förgasaren, gjorde rent den typ 2ggr så jag rekomenderar extremt noggrann rengöring av munstycken å nålventiler.
Köpte rengörings verktyg för gassvets munstycken å små borstar. Det va massa ärg som bildats på mässings detaljerna, det såg rent ut men det satt i kanalerna.
Så bort med förgasaren å rengör. Annvände även fälgrengöring...

Kanske nåt annat fel på din men detta funkade på min...

Lycka till

jonjon01

Medlem
31 okt 2009
14
0
1
Kolla upp insugsgummit som sitter mellan förgasare och grenrör, om den läcker och är trasig så kan detta problem uppstå.

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
Jaha nytt problem släppte på ena bulten till insug/förgasarflänsen och tog bort förgasaren och rengjorde den grundligt montera tbx (notera glömde bulten) och startade han gick så fint på choken skulle köra i väg gasar slår av choken och kommer kanske 5meter :O buuuuuuu böööö säger han så dör han. På choken gick han fint (eller ja :roll:) tbx till källaren drog åt bulten ingen skillnad -.-!!

kan man göra en packning av mjölkförpackning mellan motorn och insuget???

Mvh

jonjon01

Medlem
31 okt 2009
14
0
1
Förgasarfläns är rätt, ta loss den och undersök om du hittar sprickor i den. är den trasig så köp en ny!