Hej på er som kan lite mer en mej som e ny på skotrar, jag har en yamaha vmax som låter illa när jag kör iväg sakta, rättare sagt det knakar till som på en framhjulsdriven bil med dålig drivknut och man svänger =då knakar det till,
vad som hände var att jag körde upp för en brant backe som var isig och snö uppe på isen, jag drog 3barn i pulkan och skulle gränsla backen då jag viste att det var isiga partier,
kom in förtidigt och kom in i isspåret och tappade fart , började glida bakot snabbt, jag gasar kraftigt för att försöka bromsa ner den och samtidigt få fäste så fort som möjligt så vi inte skulle krascha.
efter detta så knakar det från höger sida långt fram i höjd med fotsteget.
jag hissade upp skotern men fann inget som ser ut att vara trasigt eller borta,
mattan verkar sitta lagom spänd.
tycker inte ljudet kommer eller knaket när skotern är upphissad, bara när den står på backen.
det hugger liksom till och knakar
så frågan är var jag ska kolla efter, eller vad ni tror är trasigt eller slitet.
får hem skotern till hemmaplan om 2veckor ca
hoppas på lite snabba svar då den kan provköras av folk på plats i 2dagar till, ska försöka filma hur det låter,
mvh Björn
vad som hände var att jag körde upp för en brant backe som var isig och snö uppe på isen, jag drog 3barn i pulkan och skulle gränsla backen då jag viste att det var isiga partier,
kom in förtidigt och kom in i isspåret och tappade fart , började glida bakot snabbt, jag gasar kraftigt för att försöka bromsa ner den och samtidigt få fäste så fort som möjligt så vi inte skulle krascha.
efter detta så knakar det från höger sida långt fram i höjd med fotsteget.
jag hissade upp skotern men fann inget som ser ut att vara trasigt eller borta,
mattan verkar sitta lagom spänd.
tycker inte ljudet kommer eller knaket när skotern är upphissad, bara när den står på backen.
det hugger liksom till och knakar
så frågan är var jag ska kolla efter, eller vad ni tror är trasigt eller slitet.
får hem skotern till hemmaplan om 2veckor ca
hoppas på lite snabba svar då den kan provköras av folk på plats i 2dagar till, ska försöka filma hur det låter,
mvh Björn