Yamaha Vmax SX 700 -97 problem, går på 2 cylindrar (2/3)

nikkevmax

Medlem
6 mar 2013
12
0
1
Tja!

Nu är de så att jag har haft problem med min skoter i ca. en och halv månad, problemet är att den går på 2 cylindrar.

Den startar lika lätt som vanligt, och nu till de konstiga, den går på 3 cylindar på tom gång och sen när du gasar(behövs bara lite), så går den på 2 cylindar, väldigt mycket avgassmällar och den når inte ofta över tillslagsvarv.

Jag har bytt tändstift, rengjort förgasarna, bytt tändspole, kopplat ur torsen( vet inte hur det stavas), men den går fortfarande likadant? kan de vara statorn? CDI boxen?, jag blir väldigt frustrerad :eek:hwell:

ingen som kan ha någon idé om vad de kan vara som jävlas?

tack på förhand:)

Hjulboggie rules

Välkänd medlem
21 sept 2004
3.987
25
38
Luleå
joo, man kopplar ju ihop dom från samma håll i samma så att de blir en krets tillbaka
Prova att koppla tillbaka det i funktion. Se till att justera gasvajrarna så att frigången vid trottlarna blir rätt. Det är sällan så smart att koppla ur det då det är en bra livförsäkring. Finns mycket om det där på Totallyamahaforum.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Har hört om originaltändhattar som ärgar inuti, ska tydligen vara svårt som fan att se om så är fallet - men byt tändhattarna för säkerhetsskull, om de nu inte är nya.