Hej skotervänner,
jag står i startgroparna på att köpa en nyare gammskoter och då har jag börjat kika på modeller som har tvåtakts tripplar. Vad jag har förstått så är den äldre varianten av tripplar, den röda, ganska driftsäker och ska hålla bra. Denna motor verkar återfinnas i V-maxar, SXR MM och Venture maskiner. Den svartare, nyare(?) verkar finnas i bl.a SRX och Viper. Denna svarttopps trippel hur är den? Är den lika driftsäker som den röda?
Några andra tips gällande val av chassi? SXR eller SRX eller Viper, gärna MM men dessa har verkar ha stannat i pris redan för 5-6 år sedan, de är fortfarande dyra på blocket i vart fall. SXR och SRX är billigare och V-maxar har man sett på 15 000kr.
Jag prioriterar driftsäkerhet gällande val och kan hellre tumma på effekt istället.
Väl mött!
jag står i startgroparna på att köpa en nyare gammskoter och då har jag börjat kika på modeller som har tvåtakts tripplar. Vad jag har förstått så är den äldre varianten av tripplar, den röda, ganska driftsäker och ska hålla bra. Denna motor verkar återfinnas i V-maxar, SXR MM och Venture maskiner. Den svartare, nyare(?) verkar finnas i bl.a SRX och Viper. Denna svarttopps trippel hur är den? Är den lika driftsäker som den röda?
Några andra tips gällande val av chassi? SXR eller SRX eller Viper, gärna MM men dessa har verkar ha stannat i pris redan för 5-6 år sedan, de är fortfarande dyra på blocket i vart fall. SXR och SRX är billigare och V-maxar har man sett på 15 000kr.
Jag prioriterar driftsäkerhet gällande val och kan hellre tumma på effekt istället.
Väl mött!