Yamha Phazer 480

yamahavolvo

Välkänd medlem
22 dec 2009
638
1
16
Fränsta
:hmmmm:Tjennare på er alla yamaha kunnig nu så ny börjare och man vill åka skall det allt börja jävlas nu äre så att sekendären (stavning!!) låser sej när man låser mattan och när man motor bromsar. :hmmmm::afraid::bawling:Så enda sättet att starta är att en dära dela talrikarna på sekendären (Stavning!!) så jag inte lyckas med:embarrest::embarrest: eller så får en lyft i bågen bak och ena dra igång och på det visset. Någon som vet vad det är för märke på sekendären på en yamaha phazer ll 480 91 lång bandare???. Eller någon som vet vad man kan göra för att åtgärda detta ???? Kan nämmna att det är så att när sekendären(stavning!!:worried:) låser sej så driver mattan när man dra i snöret...

Sedan andra problemet jag har är att det går på en cylle denn närmast fläkten. och den andra små tänder när man trycker på. Och jag har tagit av topparna och topp locket ser fint ut kolv toppen ser fin ut och det man ser av cyllen. Har en japansk tändspole/cdi och dubbla nöd stoppar. en ryckis och en knapp tryckare... Någon som kan vete vad felet är ??

Man blir lätt tokig..:push: