Hej
lagen om alltings jävlighet. Hjälpte en kompis att köpa en maskin. Det blev en ZL 500 1998. Den gick i 20 mil sen gick vevaxeln av. Hon köpte en beg motor
som vi satte i förra helgen. Provstartade den och den gick fint.
Hon körde 10 mil första dagen och den drog olja som fanken trots justerad pump. Bränsle mätaren visade på mer än 2/3 av tanken hade gått på 7 mil.
Nästa dag klagade hon på att skotern gick dåligt.
Jag provade och den gick som en påse skit. Svårtstartad varm. Går orent upp till 6500varv. Den är väldigt orkeslös. Inga misständningar dock.
När den blivit kall startade den på första rycket och gick rent. Tanken var tom efter 13 mil.
Vad tror ni, statorn ? Ser också att den fuktar vid cylinderfoten, läste att
läckade i cylinderfoten kan ge liknande symtom ?
Styret är bytt och det finns ingen dödare. Så gashängsbrytarenfelet ör det inte.
Har inte pillat på annat än bytt motorn. På nya motorn fanns en klippt jord mot chassie som jag inte fäste då det inte fanns någon på den gamla.
lagen om alltings jävlighet. Hjälpte en kompis att köpa en maskin. Det blev en ZL 500 1998. Den gick i 20 mil sen gick vevaxeln av. Hon köpte en beg motor
som vi satte i förra helgen. Provstartade den och den gick fint.
Hon körde 10 mil första dagen och den drog olja som fanken trots justerad pump. Bränsle mätaren visade på mer än 2/3 av tanken hade gått på 7 mil.
Nästa dag klagade hon på att skotern gick dåligt.
Jag provade och den gick som en påse skit. Svårtstartad varm. Går orent upp till 6500varv. Den är väldigt orkeslös. Inga misständningar dock.
När den blivit kall startade den på första rycket och gick rent. Tanken var tom efter 13 mil.
Vad tror ni, statorn ? Ser också att den fuktar vid cylinderfoten, läste att
läckade i cylinderfoten kan ge liknande symtom ?
Styret är bytt och det finns ingen dödare. Så gashängsbrytarenfelet ör det inte.
Har inte pillat på annat än bytt motorn. På nya motorn fanns en klippt jord mot chassie som jag inte fäste då det inte fanns någon på den gamla.