zl 600 problem

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
tjo nu äre problem igen skoter fan sliter remmar som en idiot börja med att ja körde fast mig i en myr håla så de slira på remmen så den blev helt förstör så ja bytte men efter några mil så va den dålig så jag bytte igen samma sak denna gång va kan de vara för fel är så trött på denna skotern nu så inte långt ifrån å dumpa den i älven.

D.Fredriksson

Välkänd medlem
8 nov 2009
248
0
16
Älvsbyn
Har inget svar på din fråga men jag körde själv fast i samband med att jag stannade och hjälpte en kompis lös med sin skoter. Så då när jag skulle iväg själv sen bolmade det bara gummirök underifrån huven!

Har dock inte hunnit köra så mkt efter det så jag vet inte om jag har samma problem ännu! Men lämna in skotern och låt dom kolla så att motorn står som den ska. Står den snett motorn börjar den bokstavligen äta remmar.
Jag tänker lämna in min och låta dom kolla så att allt står som det ska efter ombyggnationerna :)

Mvh Fredriksson

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
oekj ja är nästan så jag skulle gjort de men dom har ju inge vettigt ställe här omkring som ja kan lämna in :D

10 okt 2009
14
0
1
som dom andra säger linjera variatorerna. kolla om motorn inte står snett. kolla även motorkuddarna. det är många som har haft problem med rem nötning å inte hittat felet. då har de visat sig att motorkuddarna har varit dåliga eller för mjuka.

10 okt 2009
14
0
1
jag glömde säga att det är ju viktigt att du köper bra remmar så du inte köper nå billigt skräp. men de kanske jag inte behövde säga:)

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
okej men hittar inte nån bra beskrivning hur jag ska gör men ska se om ja hinner kolla nått under helgen smidigast vore ju å köpa allt nytt men de kostar väl förstår ja. ja de har ja hört att de ska va dom dyrare remmarna. dne senaste remmen ja hade nu vände på sig på nått knepigt vis helt ny rem förstört efter nåra km :biggrin1:

olarsa

Välkänd medlem
29 nov 2009
106
0
6
Fensbol
nu har ja haft en å kollat på skotern och han sa att primärvariatorn va slut
så vilka passar från olika skoter modeller eller är de nån här kanske som har nån till salu? ;)