ZR 600 -00 eller vad ?

Status
Stängd för vidare inlägg.

mogge1

Ny medlem
1 jan 2000
2
0
1
gävle sverige
Visit site
Tjena.. jag är själv rätt ny på skoterfronten..

Är det någon som vet var man kan hitta specifikationer och prestanda, järna jämnförelser när det gäller skotrar.. ?

Polarna har skaffat sig mxz:eek:r de flesta, 700:eek:r.. Jag vill ha en likvärdig skoter..
Men jag har kikat på ZR 600 -00 (millenium)
Blir jag långt efter med en sån, ni som e insatta ? Eller är de måttligt likvärdiga prestanda mässigt?
Vore mycket tacksam för svar och hjälp ! ;-)

The Titan

Välkänd medlem
1 jan 2000
138
0
6
En skidoo 700 har ju mer hästar än en arctic 600, skulle tro ca 130 mot 110. Men att du skulle bli efter pga maskin stämmer inte. Det avgörs av hur pass erfarna förare ni är. Det är en så pass modern maskin ZR 600 att du borde hänga med det mesta om ni inte maxar på en sjö.

illern

Aktiv medlem
1 jan 2000
90
0
6
Luleå
Jo om du är ny på skoter så märker du nog inte mycke skillnad eftersom mxz:an har ca 120hk och zr:en ca 110. zr:en går inte lika fort men dom har ungefär samma acc.

M

mogge

tackar ödmjukast för era svar grabbar. har åkt hoj länge men e ny på skotrar !
Nu hoppas jag bara på en massa snö !!!

W

WheiZ

Kan egentligen inte uttala mig om MXZorna p.g.a. att jag aldrig kört en sådan men givetvis har, som tidigare påpekats, MXZ 700 mer effekt än ZR 600an. Detta behöver inte alls betyda något eftersom de flesta "Svenssonskoterförare" inte alls kan utnyttja sina maskiner till fullo.

Dock kan jag säga att ZRen är en mycket trevlig maskin när man väl gjort sig bekant med den. Arctic i allmänhet kräver lite mera invänjning än de flesta andra skotrar enligt mig och många andra. Du får absolut en av de bästa framvagnarna/boggies det året om du köper en ZR och bromsen är nog den bästa. Vidare så slipper du allt laborerande med förgasarinställning eftersom jag förmodar att det är en EFI.

Sammantaget tror jag inte att du blir relativt nöjd om du skulle inhandla en sådan maskin. Lycka till.

tast

Medlem
14 feb 2007
10
0
1
Lule på min skoter
Har en sådan skoter :D den har faktiskt 115hk :p Det är ett jäkla drag i den speciellt på packat då håller den många skotrar tog kusinens SRX förra helgen men det är som sagt en mycket rolig maskin att köra, drar feta skidres bra ax uta bara raketen men den tar jävligt mycket soppa :(

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
#5 01-12-2003, 18:43

#6 18-02-2007, 21:06

Inte lite onödigt att skriva i en nästan 4 år gammal tråd?
Sen måste man nästan ta och fråga hur folk hittar alla dessa gamla trådar?

Status
Stängd för vidare inlägg.